Příběh německé značky Kneipp, která nabízí kvalitní kosmetiku s vysokým podílem přírodních ingrediencí a doplňky stravy, se píše už více jak 130 let. Za dobu svého působení na trhu získala miliony spokojených zákazníků i řadu důležitých ocenění. S každým úspěchem se ale jako správný lídr posouvá stále vpřed, a tak se dnes může pyšnit tou nejvyšší metou, jaké lze v Německu dosáhnout – pro rok 2025 se stala značkou století.
Štítek „značka století“ (Marke des Jahrhunderts) je v Německu udělován lokálním společnostem, které jsou ztělesněním německé kvality, a to za jejich důvěryhodnost, inovativní přístup a kvalitní produkty. Ocenění každoročně uděluje mediální a marketingová společnost Deutsche Standards a vydavatelství Zeit Verlagsgrouppe, přičemž se jedná o nejstarší ocenění v Německu, jehož historie sahá až do počátku 80. let dvacátého století. Kneipp se tak zařadí po bok brandů jako je Bauhaus, Ritter Sport nebo třeba Faber-Castell.
Ocenění „značka století“ je udělováno jen takovým společnostem, které si získaly dlouhodobou důvěru zákazníků, a jež jsou zároveň připraveny čelit budoucím výzvám skrze inovativní procesy. Přestože byla společnost Kneipp založena přesně před 134 lety, nezastavila se ve vývoji a věrna svému dědictví, drží krok s rychlou dobou a je otevřena inovacím i novým technologickým procesům tak, aby na denní bázi dokázala podporovat lidi i přírodu.
Aktivit, kterými svůj přístup stvrzuje, je celá řada. Jako společnost se například zavázala kompenzovat uhlíkovou stopu prostřednictvím projektu na ochranu klimatu společnosti Climate Partner, v roce 2010 přešla na elektřinu z vodních zdrojů, ztenčila stěny tub sprchových produktů a začala vyrábět tuby i víčka z monomateriálu s cílem do roku 2030 plasty zcela eliminovat. Kneipp lokálně i celosvětově podporuje biologickou rozmanitost, každý z nově vyvinutých produktů testuje dle indexu udržitelnosti, a je také opakovaným držitelem prestižních ocenění Ecovadis a Green Brand, které hodnotí udržitelnost podnikání.
Přes všechny inovace, které Kneipp realizuje s vidinou zelenější a zdravější budoucnosti, značka nezapomíná na svůj původ a přesvědčení jejího zakladatele, léčitele a kněze Sebastiana Kneippa. Ten ji v roce 1891 postavil na pěti klíčových pilířích: vodě, rostlinách, pohybu, stravě
a rovnováze, a právě tato filozofie je dodnes základem všech produktů Kneipp, obohacená o moderní vědecké poznatky.
Ocenění „značka století“ je tak mnohem víc, než jen pouhým štítkem na obalech produktů. Jedná se o potvrzení, že značka Kneipp směřuje správným směrem a stvrzuje její pozici jako lídra v oblastipéče o pokožku na přírodní bázi i vnitřní pohodu každého z nás.