Největší tuzemský výrobce matrací a doplňků pro zdravé spaní společnost Hilding Anders Česká republika a. s., letos se svou značkou matrací Tropico slaví čtvrtstoletí na českém trhu. Navzdory výzvám posledních let, včetně ničivého požáru a pandemie, firma zakončila rok 2024 s rekordním výsledkem. Meziročně rostla o 15 procent a její obrat poprvé překonal půlmiliardovou hranici. Významný růst zaznamenala nejen v prodeji matrací, ale i nového sortimentu čalouněných postelí, přikrývek a polštářů.
Společnost, založená v roce 2000 původně pod názvem Tropico Plus a.s., se stala o sedm let později součástí nadnárodní společnosti Hilding Anders Group se sídlem ve Švédsku. Díky tomuto pevnému spojení je dnes lídrem nejen na domácím trhu.
Po požáru výrobního areálu v Roztokách u Jilemnice v roce 2020 přesunula firma své působiště jen o pár kilometrů dál, do Jilemnice, kde dnes disponuje moderním areálem o rozloze 20 000 m². Jen za loňský rok zde vyrobila téměř čtvrt milionu matrací a dalších sto tisíc přikrývek a polštářů.
Speciální řadu představují matrace a doplňky určené pro profesionální použití ve zdravotnictví a pečovatelství – vyráběné od roku 2020 s plnou certifikací. Ve svém sortimentu má více než tisícovku produktů. Nejedná se jen o matrace, ale i postele, rošty nebo lůžkoviny. V loňském roce firma zahájila výrobu vlastních přikrývek a polštářů a rozšířila exportní aktivity. Kromě tradičních trhů, jako jsou Slovensko, Rakousko nebo Německo, se jí podařilo navázat obchodní vztahy i ve Švýcarsku a Vietnamu.
„Důležitý byl pro nás loňský rok – potvrdili jsme, že máme stabilní základnu a schopnost škálovat výrobu i sortiment. Rozšířili jsme portfolio o kompletní řadu čalouněných postelí, rozjeli sériovou výrobu polštářů a přikrývek a dál rozvíjíme produktové inovace v oblasti zdravotnických matrací,“ říká Petr Vašíček, ředitel společnosti Hilding Anders Česká republika.
Společnost Hilding Anders Česká republika, která své produkty nabízí zejména prostřednictvím obchodních partnerů, ale dodává i koncovým zákazníkům, pokračuje ve svém rozvoji navzdory situaci, které aktuálně čelí celý nábytkářský sektor.
„Trh s nábytkem je v Evropě pod tlakem. Spotřebitelé kvůli nejistotě omezili utrácení, stavebnictví stagnuje a nové byty nepřibývají tempem, jaké by podporovalo poptávku. Dopadá to na celý sektor, nejen na matrace a postele,“ vysvětluje Petr Vašíček. „Navíc se zvyšuje konkurence ze zemí, jako je Polsko, kde mají firmy volné kapacity a snaží se prosadit na našich trzích. To vytváří tlak na ceny, kvalitu i rychlost dodávek,“ dodal Petr Vašíček.
Firma má ambici růst i v letošním roce, a to s důrazem na inovace, kvalitní zpracování, rozvoj spolupráce s partnery doma i v zahraničí, ale i na komunikaci směrem ke koncovým spotřebitelům. „Zákazník je dnes extrémně citlivý na cenu i hodnotu. Věříme, že pokud si udržíme vysokou kvalitu, širokou nabídku, důvěryhodnost a budeme nadále investovat do nových technologií, dokážeme i v náročném období dál prosperovat,“ uzavírá Petr Vašíček.