Auta | 25.10.2025 | Martin Macourek

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: Nejsportovnější klasik

Druhé takové auto budete na trhu jen těžko hledat. Sportovní klasik v tom nejlepším slova smyslu. Alfa Romeo Giulia je sportovní sedan, který chytí za srdce už při pohledu zvenčí. Po usednutí za volant je z toho láska, a pokud navíc jde o vrcholnou verzi Quadrifoglio, můžete si být jisti, že vášeň bude z každé jízdy doslova stříkat.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je přesně tím typem auta, které vám připomene, proč jste se kdysi do řízení zamilovali. Poctivý benzín, mechanika, vášeň a zvuk, který probouzí sousedy i vaše řidičské instinkty.

I když si na to dnes už málokdo vzpomene, model Giulia si před lety dával na čas. Po dlouhých letech čekání na nástupce modelu 159 ale Giulia přišla jako zjevení. I když už se nějaký rok prodává, tím zjevením je ve světě obtloustlých SUV a crossoverů vlastně stále.

Supersport jménem Quadrifoglio

A tím úplně největším zjevením je právě verze Quadrifoglio. Pod kapotou dřímá vidlicový šestiválec 2.9 Bi-Turbo, který vznikl v úzké spolupráci s Ferrari. Motor je v podstatě zkrácenou verzí osmiválce F154 z modelu California T. Výsledkem je 520 koní, 600 Nm točivého momentu a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,9 sekundy. Maximální rychlost? 308 km/h, bez elektronického omezení.

To vše posílá sílu výhradně na zadní kola přes mechanický samosvorný diferenciál Alfa Q2, který vektoruje točivý moment tak přesně, že máte pocit, že auto čte vaše myšlenky. Přidejte k tomu karbonovou střechu, hřídel z uhlíkových vláken, adaptivní LED Matrix světlomety a platformu Giorgio s ideálním rozložením hmotnosti 50:50 a máte recept na dokonalý řidičský zážitek.

Když stisknete červené startovací tlačítko na volantu (ano, i to pochází z Ferrari), ozve se hluboké zaburácení, které okamžitě přejde v mechanickou symfonii. V běžném režimu je ale Giulia překvapivě civilní, klidná, dokonce i komfortní. Ale přepněte DNA systém do módu RACE a tohle auto proměníte ve zvíře. Řízení ztuhne a šestiválec začne zpívat melodii, kterou žádné BMW M3 ani Mercedes-AMG C63 neumí napodobit.

Reakce motoru jsou okamžité, výkon vás pohání vpřed s brutální intenzitou a kola se protáčejí ještě na třetí rychlostní stupeň. Giulia vás nutí držet volant pevně oběma rukama. Je to auto, které umí tančit, ale nikoli nebezpečně. Vyvážené je skvěle.

Nezabili to automatem? Nezabili. Převodovka je ručně řazená, mechanicky přesná a s krátkou kulisou. Dává vám možnost zkrotit 510 koní „po staru“, bez filtrů a elektronických berliček.

Ale neprohnete se u čerpací stanice? V běžném provozu si tahle raketa vezme kolem 9 litrů, ale kdo by u auta s výkonem přes 500 koní počítal každý decilitr. Giulia Quadrifoglio není o číslech, ta je o emocích. O tom, že se po každé jízdě těšíte, až za volant usednete znovu.

Italka od Čechů

Pokud vás tahle vášnivá Italka láká, můžete ji spatřit i ve společnosti IMOFA spol. s r.o. To je ryze česká firma s více než třicetiletou tradicí. IMOFA je autorizovaným prodejcem a servisem značek Alfa Romeo, Jeep, Fiat, Abarth, Maserati, Fiat Professional a Piaggio Commercial, a to nejen pro nové vozy, ale i pro roční a prověřené ojetiny.

Navíc zde bijí i motocyklová srdce. IMOFA je autorizovaným prodejcem značek Piaggio, Vespa, Aprilia a Moto Guzzi. Ať už hledáte městské auto, sportovní sedan, SUV nebo skútr, tady si vyberete. A pokud chcete ochutnat italskou vášeň v nejčistší podobě, Giulia Quadrifoglio je přesně tím, co vás chytne za srdce. Podívejte se na nabídku tohoto modelu na webu IMOFA.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je zkrátka víc než auto. Je to zážitek. Je to návrat ke kořenům, k době, kdy auta měla charakter a řidič byl jejich nedílnou součástí.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz