Sociální sítě
Nahoru

Maat jako symbol stability

Název značky přírodní, ručně vyráběné kosmetiky si Petra Švábíková vypůjčila z egyptské mytologie, v níž je bohyně Maat pověřena tím nejdůležitějším úkolem – udržovat rovnováhu sil ve vesmíru.

Podobný cíl má i aromaterapie, která udržuje v rovnováze psychickou a fyzickou stránku člověka. Petra ji vystudovala v pražském Institutu aromaterapie a starobylé principy (ověřené moderními vědeckými studiemi) úspěšně integrovala do výroby. Ideálním výsledkem je vysoce účinný, avšak nepředražený a k životnímu prostředí šetrný produkt.

Petra Švábíková, zakladatelka značky Maat

Překvapí vás někdy zákazníci svými požadavky? Jsou jejich představy o účincích aromaterapeutické kosmetiky reálné?

V dnešní době už reálné jsou. Na začátku cesty, tedy v roce 2013, ženy moc nevěřily v účinky rostlinných olejů, bály se jich. A já jsem si dala za cíl, že je tyto nejjednodušší a přitom nejúčinnější produkty z přírody naučím používat.

Do jaké země byste se jako majitelka kosmetické značky chtěla podívat? A proč?

Některé jsem už navštívila, například Francii, Španělsko a Itálii, kde vyrábějí skvělé éterické oleje a obecně jsou to země s významnou historií parfumářství. Byla jsem také v Bulharsku na výpravě za sběrem růží a destilací, nyní bych se ráda vydala do Libanonu, abych si ještě stihla prohlédnout zbytky cedrových hájů, a pak možná do Maroka.

Tělový olej „Tajemná“ s aromaterapeutickými účinky, Maat, 10 ml za 59 Kč, 50 ml 253 Kč, 100 ml 448 Kč

Co je vaše slabost, za kterou nelitujete utratit peníze, i když je to trochu marnivost?

Nikdy nelituji peněz utracených za cestování, což za marnivost vlastně ani nepovažuji, potřebuji ho prostě k životu.

Ovlivnila covidová situace váš byznys k lepšímu, nebo horšímu?

Kdybych to měla zhodnotit, tak určitě k lepšímu. Protože jsem si díky ní uvědomila spoustu věcí, které je možno dělat jinak. My se zaměřujeme především na kosmetické salony, welnessy a lázně, které však nepracovaly, tak jsme s kolegyní napřely své síly směrem ke koncovému zákazníkovi a ukázalo se, že je to dobrá cesta. Rozjel se nám hezky e-shop, a jak jsme se začaly víc věnovat sociálním sítím, přineslo nám to tolik nových zákazníků, že se nám ten deficit odběrů z kosmetických salonů, lázní a wellness docela srovnal.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

  • Přírodní ochrana před škodlivými slunečními paprsky

    Kdybyste si měli k vodě nebo na dovolenou vzít jen jeden kosmetický přípravek, bez zaváhání sáhněte po měsíčkovém másle se zinkem...

    Marek Zelený12.4.2024
  • Ochrana proti slunci je nezbytná

    Platí to nejen v horkých dnech, ale i tehdy, když je pod mrakem. Škodlivé UVA a UVB záření totiž proniká i...

    Marek Zelený10.4.2024
  • Nová zklidňující řada s levandulí

    V Saloos dobře vědí, jak obtížné je najít pečující kosmetiku na podrážděnou, citlivou a problematickou pleť. Nová bio zklidňující řada této...

    Marek Zelený3.4.2024
  • Specialista na problematické partie

    Zpevňující oleogel na prsa a hýždě od české značky Original ATOK, která už 26 let vyrábí aromaterapeutickou kosmetiku, vypíná a zpevňuje...

    Marek Zelený3.4.2024
  • Sbohem, punčocháče a dlouhé rukávy

    Pobledlou, povadlou a suchou pokožku chceme po zimě co nejdříve vystavit slunečním paprskům. Pěstěný hladký vzhled jí dodají obličejové a tělové...

    Marek Zelený27.3.2024
  • VitaPro Psychická odolnost: Váš spojenec v boji proti stresu

    Efektivní stres management začíná být v našem světě otázkou přežití. Od deadlinu k deadlinu, z meetingu na meeting, z jedné dopravní...

    Marek Zelený26.3.2024
  • Stylové velikonoční svíčky ze sojového vosku

    Neokoukanou dekorací na vašem slavnostně prostřeném stole bude tato sada neparfemovaných, krémových, jemně vzorovaných svíček ze sojového vosku, který je na...

    Marek Zelený25.3.2024
  • Připravte pleť na jaro

    První sluneční paprsky udělají krásně na duši, pleti však příliš neprospějí. Pokožka oslabená dlouhou zimou má slabší ochrannou lipidovou vrstvu a...

    Marek Zelený22.3.2024
  • Jediné opravdu velikonoční mýdlo na trhu

    Pokud se velikonoční výzdobě rádi věnujete do detailů, nemělo by vaší pozornosti uniknout rozkošné mýdlo ve tvaru vajíčka od firmy Candy...

    Marek Zelený13.3.2024
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.