Sociální sítě
Nahoru

Audi TT RS plus: Ještě více dynamiky

Ještě silnější, ještě rychlejší a ještě dynamičtější se na jaře postaví Audi TT RS plus do startovních bloků. Kompaktní sportovní vůz dodávaný v karosářských variantách Coupé a Roadster zaujme svými impozantními výkony. Jednotka TFSI se zdvihovým objemem 2,5 litru je vysokovýkonným motorem. Přeplňovaný pětiválec s výkonem zvýšeným na 265 kW (360 k) umožňuje jízdu rychlostí až 280 km/h.

TT RS plus slučuje pozoruhodným způsobem dynamiku a hospodárnost. Za charakteristického zvukového doprovodu pětiválce „vystřelí“ verze Coupé s převodovkou S tronic z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy (s manuálním řazením: 4,3 s). Roadster toto cvičení zvládne za 4,2 sekundy (s manuálním řazením: 4,4 s). Nejvyšší rychlost je u všech variant elektronicky omezena na 280 km/h. Coupé s převodovkou S tronic vystačí v průměru s pouhými 8,5 litry paliva na 100 km, u verze Roadster to je 8,6 litru na 100 km.

Novinka Audi vděčí za tyto špičkové hodnoty nejen četným opatřením na zvýšení účinnosti, ale především také lehké karoserii s konstrukcí ASF (Audi Space Frame), u níž je přední část vozu zhotovena z hliníku a zadní část z ocelového plechu. Coupé s mechanickou převodovkou váží včetně pohonu všech kol quattro pouhých 1450 kilogramů a jeho výkonová hmotnost činí 5,5 kg/kW (4,0 kg/k). U verze Roadster to je 5,7 kg/kW (4,2 kg/k).

S výkonem motoru si v každé situaci hravě poradí vysokovýkonná brzdová soustava. Audi TT RS plus jezdí na 19“ litých kolech s pětipaprskovým designem ve stylu rotoru. Kola jsou lakována černou barvou s kontrastními okraji ráfků v červeném odstín. Pneumatiky mají rozměr 255/35. Na přání je k dispozici systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride. Přítlak na zadní nápravě zvyšuje pevně montované přítlačné křídlo.

K vizuální diferenciaci přispívá také maska chladiče Singleframe, jejíž kosočtvercová mřížka má lesklou povrchovou úpravu v barvě antracitu, zatímco ozdobný rámeček má vzhled matného hliníku. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Obě větve sportovní výfukové soustavy, jejíž akustická klapka zesiluje zvukový projev motoru, jsou zakončeny oválnými černými koncovkami. Stylistický paket Carbon zušlechťuje vzhled motorového prostoru a hlavice řadicí páky, resp. páky voliče, je ozdobena prstencem se vzhledem hliníku a logem TT RS plus. Model TT RS Plus přijde na český trh v květnu tohoto roku, cena zatím nebyla stanovena.

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.