Vysokovýkonné sportovní vozy Audi R8 dostaly ještě atraktivnější a dynamičtější přírůstek do modleové řady. Novým špičkovým modelem se stal typ R8 V10 plus, zatímco přenos hnací síly zajišťuje od základu nově vyvinutá sedmistupňová převodovka S tronic. Přední světlomety LED a nové zadní dynamické směrové ukazatele patří u všech variant k sériové výbavě.
Audi R8, vyvinuté a vyráběné společností quattro GmbH, stojí na silnici přikrčeně jako šelma připravená ke skoku, což dokládají i proporce vycházející z délky 4,44 metru, šířky 1,90 metru a výšky jen 1,25 metru (Spyder: 1,24 metru). Vzhled supersportovního vozu je ještě ostřejší díky novým detailům. Maska chladiče Singleframe se zkosenými horními rohy dostala leskle černě lakovanou mřížku. U desetiválcových variant jsou příčky v masce chladiče zdobeny chromovanými horizontálními lamelami. Rovněž nárazník je nový a v otvorech pro přívod vzduchu jsou vždy tři příčky. Na přání montuje Audi přední spoiler z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. U nového modelu R8 V10 plus patří přední spoiler k sériové výbavě.
Audi dodává modely R8 ve dvou nemetalických barvách bílá Ibis a červená Brillant, dále ve čtyřech metalických odstínech nebo v pěti lacích s perleťovým, resp. krystalickým efektem. Exkluzivně pro model R8 V10 plus je v nabídce lak s matným povrchem. Pro boční přívody vzduchu u kupé mají zákazníci na výběr osm barev, střecha modelu R8 Spyder může být černá, červená nebo hnědá.
R8 využívá veškerých kompetencí značky Audi v oblasti lehké konstrukce ultra. Hliníková karoserie s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame) váží v případě kupé pouhých 210 kilogramů. U verze Spyder to je 216 kilogramů. U verze Audi R8 Spyder je z uhlíkového kompozitu také víko schránky pro plátěnou skládací střechu a boční díly. Korunou konceptu lehké konstrukce ultra je elegantní lehká plátěná skládací střecha, jejíž kostra je z velké části vyrobena z hliníku a hořčíku. Střecha se otvírá a zavírá elektrohydraulicky během 19 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h.
Montáž motorů probíhá ručně. Motory V8 se zdvihovým objemem 4163 cm3 a V10 se zdvihovým objemem 5204 cm3 jsou atmosféricky plněné vysokovýkonné jednotky překypující výkonem a fascinující dynamikou i zvukovým projevem. Emise CO2 klesly v kombinaci s novou sedmistupňovou převodovkou S tronic až o 22 gramů a čas potřebný pro sprint z nuly na 100 km/h je o tři desetiny sekundy kratší. Oba motory jsou kompaktní a relativně lehké. Blok motoru je vyroben ze slitiny hliníku a křemíku a konstrukce s výztužným rámem spodní části klikové skříně propůjčuje motoru vysokou úroveň tuhosti. Mazání se suchou klikovou skříní umožňuje nízkou výšku agregátů. Tlakové oběhové čerpadlo pracuje v závislosti na zatížení, čímž zvyšuje účinnost motoru. Motor V10 nabízí točivý moment 530 N.m při 6500 min-1 a jeho výkonová křivka vrcholí při 8000 min-1 hodnotou 386 kW (525 k).
Audi R8 V10 Coupé s převodovkou S tronic zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,6 sekundy a jeho nejvyšší rychlost činí 314 km/h. S mechanickou převodovkou se tyto hodnoty mění na 3,9 sekundy a 316 km/h. U modelu R8 V10 Spyder s převodovkou S tronic je standardní sprint otázkou 3,8 sekundy a nejvyšší rychlosti je dosaženo při 311 km/h (s mechanickou převodovkou: 4,1 sekundy a 313 km/h). Spotřeba paliva je u modelu R8 V10 Coupé s převodovkou S tronic v průměru 13,1 litru na 100 km. Evropští zákazníci dostanou první přepracované modely Audi R8 koncem letošního roku. Cena pro český trh nebyla zatím stanovena. Cena v Německu se má pohybovat kolem 173 200 eur (4,4 mil. Kč).