Přední český magazín o luxusu, který je určený pouze těm nejúspěšnějším a nejnáročnějším čtenářům, se dostal mezi vybraná média, která byla pozvána do V9dně přímo do rezidence britské velvyslankyně v Rakousku. Důvodem nebylo nic menšího, než oficiální představení čtvrté generace legendárního Range Rover.
Vůz přiletěl do Rakouska představit osobně šéfdesignér Richard Wooley, který barvitě popsal vývoj vozu navazujícího na 42letou tradici slavného vozu. Nejnovější Range Rover získal nový design, celohliníkovou samonosnou karosérii a nabízí ještě větší luxus, zvýšený výkon a ovládání na všech typech povrchu než předchozí model. Došlo i k výraznému snížení emisí. Začátek prodeje je naplánován na konec roku 2012, kdy bude nový Range Rover uveden na 170 trzích po celém světě. V Česku se jeho cena bude pohybovat od 2,5 milionů včetně DPH.
Přepychový Range Rover má čistý a elegantní tvar. Luxusní SUV bylo vyvinuto od začátku s ohledem na původní design z doby před více než 40 lety. S délkou necelých pět metrů má nový Range Rover podobnou stopu jako předchozí model, ale jeho profil je jemnější. Range Rover získal i aerodynamičtější tvar, kdy součinitel odporu vzduchu je 0,34. Typické silné tvary architektury interiéru zůstaly zachovány a byly zdůrazněny čistým a elegantním povrchem pomocí kůže a dýhy.
Zadní sedadla skýtají o 120 mm více prostoru pro nohy a vyšší míru komfortu. Nároční zákazníci si mohou pořídit pro maximální luxus na zadních sedadlech dvousedadlové provedení Executive Class. Range Rover lze upravit podle zákazníkova vkusu přímo na míru. Díky pestré nabídce barev, lesků a různých detailů. Zákazníci si tak mohou vybrat od barevné kombinace potahů z exkluzivní série Autobiography až po stylová litá kola o průměru až 22 palců.
Nejnovější technologie karosérie a rámu posunuly výkon Range Roveru čtvrté generace na vyšší úroveň a to jak z hlediska univerzálnosti jeho off-roadových kvalit, tak i z hlediska elegance a řízení na silnici. Range Rover získal novou generaci systému Terrain Response, který analyzuje aktuální jízdní podmínky a automaticky volí nejvhodnější nastavení vozu. Architektura lehkého odpružení umožňuje pohodlné cestování a to i díky konstrukci kol stavěných na nejtvrdší podmínky. Zdokonalená geometrie se také odráží v hloubce brodění, která se zvětšila o 200 mm na 900 mm. Dále je Range Rover s kapacitou 3 500 kg nejlepším tažným vozidlem své třídy.
Celohliníková konstrukce Range Roveru je o 39 % lehčí než ocelová konstrukce předchozího modelu. Celohliníková karosérie byla vyvinuta na základě poznatků z letectví. Tato úspora hmotnosti zdůrazňuje charakteristický pocit hladkého výkonu Range Roveru, ale také zvyšuje účinnost. Model Range Roveru s přeplňovaným osmiválcovým motorem o výkonu 510 koní dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h během pouhých 5,1 sekund, což je o 0,8 sekund méně než u předchozího modelu. Zároveň dochází ke snížení spotřeby paliva o 9 %. Lehčí konstrukce umožnila zavést u této modelové řady třílitrový motor TDV6.