Nová „es trojka“ je uhlazená, ale dostatečně výrazná, abyste si jí nespletli se základním modelem A3. Tou nejvýznamnější změnou je přední nárazník, ve kterém se nachází opravdu mohutné otvory jenž ladně doplňují typickou masku vozů Audi. Té dodává lesk rámeček s hliníkovým povrchem, který je na Audině použit ještě na zpětných zrcátkách nebo rámečcích kolem oken. Novinkou v segmentu je kompletní osvícení LED diodami.
Nosným prvkem interiéru je tří ramenný kožený volant s prošíváním a zploštělým spodkem věnce. Samozřejmostí je pak ovládání rádia a palubního počítače. Při volbě převodovky S tronic nalezneme pod volantem hliníková pádla pro řazení. Interiér je kompletně vyvedený do černé s kontrastním stehováním. Kvalitní jemná kůže a plasty umocňují velkolepý dojem drahého sporťáku. Logo S naleznou majitelé ingolstadtské novinky na prahových lištách, volantu, řadící páce a přístrojích.
Novou pohonnou jednotkou je dvoulitrový motor s označením TFSI a tří set koňmi. S točivým momentem 380 N.m. je pak „es trojka“ na stovce za úctyhodných 5,1 sekundy. Nově vyvinutý motor má s předchůdcem společný prý jen zdvihový objem. Výkonný čtyřválec dokáže auto hodně rychle rozhýbat. O opak se pak postarají vnitřně chlazené kotouče o průměru 340 mm.