Sociální sítě
Nahoru

Umění šéfkuchařské elity: snoubení pokrmů s exkluzivním šampaňským

Tomu říkáme luxusní večer, který se v Praze často neopakuje. Na začátku roku proběhl v dejvické restauraci AvantGarde první kulinářský festival Chef Time Fest, na němž hostovalo 17 nejlepších českých šéfkuchařů a cukrářů a také zahraniční hvězdy Ari Munandar, šéfkuchař restaurace Zinc, a michelinská šéfkuchařka Reine Sammut z Francie. Gurmánské večery navštívilo během jednoho měsíce celkem 850 hostů, kteří měli možnost ochutnat opravdové delikatesy a dopřát si k nim vybraná vína a nápoje, zapojit se do škol vaření a zažít atmosféru, kdy přímo před vámi vaří ty nejlepší kuchařské špičky. V rámci Hvězdného souboje stála česká esa Petr Hajný (Chagall’s Club Restaurant) s Janem Punčochářem (Le terroir) před neobvyklou výzvou: oba měli uvařit tříchodové menu ze stejných základních ingrediencí. Hosté ochutnali všech šest chodů a porovnali styly obou šéfkuchařů. Co se jedlo? Kachní foie gras, kuře z Bresse a jako dezert mango. „Výběr šampaňského naštěstí nebyl tak náročným úkolem. Zaprvé oba šéfkuchaři odvedli skvělou práci a jejich rafinované pokrmy se velmi dobře snoubily s úžasnými vzorky Champagne. Na druhou stranu Champagne je tak univerzální gastronomické víno, že se s ním pracuje velmi dobře,“ říká uznávaný sommeliér Ivo Dvořák, který večerem provázel.

Foie gras je celkem těžký pokrm, zatímco kuře naopak lehký. Využití řízné kyseliny a perlení nám pomůže snížit vnímání tučnosti jater a křehkost Champagne se přímo nabízí k jemnému kuřátku,“ dodává uznávaný sommeliér Ivo Dvořák. Při zahájení slavnostního večera se nabízelo harmonické Mumm Cordon Rouge, které je vlajkovou lodí vinařství G. H. Mumm. Jeho láhve s červenou stuhou jistě znáte z Formule1,kde s ním vítězové stříkají jeden po druhém, aby tak oslavili své medailové pozice.

Ke kuřeti z Bresse byla do sklenek hostů nalita značka Perrier-Jouët, konkrétně jemný a vyvážený Grand Brüt. I další chody patřily tomuto vinařskému domu – příjemně ovocné Blason Rosé a k dezertům podmanivé Cuvée Belle Epoque 2006. Mumm je pro mě tradiční zástupce plnějšího, imperiálního vína. Perrier-Jouët je taková koketní zralá žena, která má neobyčejnou eleganci a spoustu energie,“ srovnává oba vinařské domy Ivo Dvořák.

A který z kuchařů se stal vítězem hvězdného souboje? Samozřejmě žádný. Oba byli odměněni potleskem skutečných vítězů – návštěvníků tohoto velmi povedeného večera.

Představujeme…

Vinařský dům G. H. Mumm byl založen v Remeši v roce 1827, o 49 let později nechal Georges Hermann Mumm zaregistrovat název Cordon Rouge, který je dodnes synonymem vynikající pověsti tohoto vinařství. Každá jeho lahev je zdobena vysoce ceněnou Cordon Rouge neboli rudou stuhou Légion d’Honneur, nejvyšším francouzským civilním vyznamenáním, jež vytvořil Napoleon I. Značku Mumm nalezneme ve více než 100 zemí celého světa. S téměř osmi miliony lahví prodaných každý rok po celém světě je dům G. H. Mumm třetím největším výrobcem šampaňského na světě. Celou filozofii domu G. H. Mumm lze shrnout do známého sloganu Georgese Hermanna de Mumma „Jen to nejlepší“. Distributorem značky G. H. Mumm je společnost Jan Becher. Šampaňský dům Perrier-Jouët byl založen v roce 1811 po sňatku Sierra Nicolase Perriera a Rose Adelaide Jouëtové. Nyní vlastní 65 hektarů vinic, z nichž prakticky všechny jsou klasifikovány jako tzv. Grand Cru. Byl jmenován dodavatelem šampaňského pro britskou královskou rodinu, švédský i belgický královský dvůr. První ročník cuvée Perrier-Jouet Fleur de Champagne byl uveden na trh v proslulé pařížské restauraci Maxim a následně v Alcazaru při recepci u příležitosti 70. narozenin Duka Ellingtona v roce 1964. Láhev zdobí sasankový dekor navržený sklářským umělcem Emilem Galle. Distributorem značky Perrier-Jouët je společnost Jan Becher.

Více z rubriky Degustace

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.