Auta | 21.4.2014 | Marek Zelený

Ostře vyhraněný Lexus

Automobilka Lexus na autosalonu v Pekingu představila svůj zcela nový prémiový crossover střední velikosti, jenž zaujme svým ostře vyhraněným ztvárněním exteriéru.
NX je prvním zástupcem automobilky Lexus v segmentu prémiových crossoverů střední velikosti. Jeho ostré rysy nabité emocemi se soustředí na nové zákazníky žijící ve městech a vyznávající aktivní životní styl. Lexus NX nabídne tři různé motorizace, konkrétně velmi hospodárnou hybridní verzi NX 300h, dále první přeplňovaný zážehový motor 2,0 l ve voze značky Lexus (verze NX 200t), resp. atmosférickou verzi téhož motoru (NX 200). Dále bude možné volit mezi pohonem všech kol nebo poháněnou přední nápravou. K dispozici bude i systém „Stop and Start“ zajišťující úsporu paliva a rychlé reakce při opětném spouštění motoru. Lexus NX rovněž přináší celou řadu pokrokových palubních technologií, jako např. odkládací schránky umožňující bezdrátové dobíjení mobilních přístrojů (poprvé u značky Lexus), dále nový design sdruženého ovladače „Remote Touch“ s dotykovým ovládáním, panoramatické sledování situace kolem vozidla (Panoramic View Monitor) a komplexní multifunkční displej, včetně senzoru bočního zrychlení (novinka u značky Lexus) a ukazatele plnicího tlaku, projekční displej HUD, systém pro sledování slepých úhlů, systém RCTA upozorňující na pohyblivé překážky během couvání a řadu dalších funkcí. Verze F SPORT nabízí dramatičtější a sportovnější design, jenž tvoří prvky dodávané výhradně pro variantu F SPORT – je to např. odlišná maska chladiče, spodní díl předního nárazníku, volant s hliníkovými dekory, černá vnější zpětná zrcátka, speciální barevné provedení interiéru, dekory na panelu přístrojů nebo sportovní sedadla.
Lexus NX velkou měrou vycházel ze stylistického provedení konceptu LF-NX; byl navržen tak, aby vyzařoval agilitu, která s vozy SUV obecně není spojována, a současně byl vhodný pro použití ve městech. Zhmotňuje agresivní tvary, díky nimž je funkčnost a dynamika patrná již na první pohled.  Lemy v přední i zadní části hladce navazují na karoserii ve tvaru diamantu, skrývající se za velkou maskou chladiče ve tvaru vřetene. Celý vůz je vytvarován tak, aby evokoval hbitost s vysokým výkonem ukrytým v nitru. Atletický postoj vozu, jenž je jakoby stále připraven vyrazit prudce vpřed, je mj. evokován i nápadnými podběhy kol s vytaženým lemováním a koly o velikosti 17 nebo 18″. Smělý designový jazyk značky Lexus stvrzují pokrokové LED světlomety i světla pro denní svícení.
Boční profil je zdůrazněn linií střechy s nejvyšší částí posunutou směrem vzad, čímž byl získán další prostor nad hlavami zadních cestujících a došlo k optickému sevření celé siluety vozu. K prémiovému charakteru exteriéru přispívají i nápadně tvarovaná vnější zpětná zrcátka a speciální mechanizmus madla dveří, jenž je celosvětovou premiérou (se skrytou válcovou vložkou zámku a integrovaným osvětlením).
Zadní partie zdůrazňují sdružená světla charakteristického tvaru ‘L’ (opět s LED technologií), zatímco karoserie v zadní části reflektuje tvary vřetene z čela vozu.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz