Sociální sítě
Nahoru

Hennessy oslaví 250. výročí novým koňakem

Od roku 1795, kdy byla založena, je značka Hennessy synonymem kosmopolitního způsobu života. Již v době, kdy toto slovo ještě neexistovalo, bylo globální pojetí obchodu jedním ze základních klíčů filozofie domu Hennessy. Letos uplyne právě 250 let od založení obdivované ikony. U příležitosti výročí chystá značka umělecké turné Hennessy 250 Tour. Zlatým hřebem oslav ale bude především uvedení speciálního blendu – Hennessy 250 Collector Blend. Tento sběratelský skvost navazuje na unikátní koňakovou směs vydanou ke stému a dvoustému výročí. Stejně jako dva předchozí blendy je však ceněným originálem. Původní hodnoty domu Hennessy přetrvávají do dnešních dnů. Značka je živoucím ztělesněním inovátorského ducha – jejím je stále a znova posouvat hranice nemožného. Nástrahám 21. století tak čelí s klidem, chápe je jako výzvu své kreativity i postavení na trhu.

Základní charakteristiky Hennessy – vřelost, štědrost, nekompromisní elegance a neustálá tendence posunout se o krok vpřed – se staly zlatým standardem. Jednoznačně definují produkty této značky i emoce, které vzbuzuje u milovníků jantarového moku napříč pěti kontinenty.

Hennessy je víc než jen mezinárodně uznávaná značka. Je to ikona, která ožívá prostřednictvím osob, jež nadchla svou kvalitou. Právě lidé jí dostali tam, kde dnes je. Právě jim jsou zasvěceny oslavy 250. výročí Hennessy! Při příležitosti 250. výročí vyráží Hennessy na celosvětové turné. Hlavní inspirací je vlastní historický odkaz. Značka Hennessy se rozhodla vyprávět svůj příběh očima umělců – svědků své doby, tvůrců snů. Co by pro tuto značku bylo příznačnější než tvořivá výměna mezi skutečným a virtuálním?! Vždyť kreativní dědictví Hennessy je spíše nehmotné než hmotné, stejně jako hodnota umění.

Turné Hennessy 250 Tour sestavil umělecký kurátor Hervé Mikaeloff ve spolupráci se scénografkou Nathalií Criniẻre a odborníkem na odkaz Hennessy, Raphaelem Gérardem. Zajímavá umělecká forma zobrazuje jedinečné know-how a emblematické objekty, které poznamenaly historii značky Hennessy, očima mezinárodně uznávaných umělců. Najdeme mezi nimi fotografy, filmaře a designéry jako je Xavier Veilhan, Charles Sandison, Pierrick Sorin, Tony Oursler, Anton Corbijn nebo Constance Guisset. Turné navštíví od března do září 2015 5 zemí.

Rok 1865 – Dům Hennessy, vedoucí exportér koňaku, slaví stoleté výročí. Maurice Hennessy a jeho Master Blender Emile Fillioux chtějí toto jubileum oslavit. Přemýšlejí o tom, jak nejlépe ztvárnit rané dobrodružství při podnikání prostřednictvím jedinečného výtvoru…a tak vzniká myšlenka výročního blendu Hennessy. Zrodil se první z velké dynastie prestižních koňaků – živá vzpomínka na odkaz a pýchu domu Hennessy, zásobárnu výjimečných eaux-de-vie. Rok 1965 – Dům Hennessy slaví dvousté výročí. V čele značky stojí Maurice Hennessy z šesté generace rodu Hennessy a Maurice Fillioux, prapravnuk Emila Fillioux. Značka je pevně etablována v těch nejznámějších i nejvzdálenějších místech planety. Na svět přichází nová limitovaná edice vyrobená speciálně při této příležitosti.

A tak postupně vznikl nový rituál provázející důležitá výročí domu Hennessy – speciální, symbolický blend, jako vzpomínka na poklady z vinic Charente a tajemstvím opředené sklepy. Jedinečný produkt pro jedinečnou příležitost…

Čas se naplnil a znovu nastává ta správná příležitost na oslavu významného milníku – 250. výročí. Již 4 roky se Yann Fillioux a jeho Rada pro degustaci připravují na okamžik, kdy vznikne Hennessy 250 Collector Blend.

Každý koňak Hennessy má svou jedinečnou povahu či chcete-li filozofii. Je založen na souboru hodnot, které jsou nezpochybnitelné. Ani speciální blend Hennessy 250 Collector Blend není v tomto směru výjimkou. Je výrazem absolutního perfekcionismu, je poklonou, kterou vzdávají současní členové Rady svým předchůdcům. Poklady střežené minulými generacemi ožívají v rukou generace nové jako součást tohoto unikátního blendu.

Směs 250 Collector Blend vyzrávala po dobu minimálně 10 let v zrnitých sudech z dubu Limousin, které propůjčují osobitý nádech vanilky a kouře, který však nepřebije vlastní aroma jednotlivých eaux-de-vie. Sudy, jejichž výrobní technika zůstává od 18. století neměnná, byly při příležitosti výročí speciálně dimenzovány na 250 litrů. Eaux-de-vie, které obsahují, zrály v optimálních podmínkách v mírném a vlhkém prostředí archivního sklepa.

Více z rubriky Domácí bar

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.