Letošní, celkově již 82. ročník legendární 24hodinovky Le Mans může být díky technologiím znovu nejrychlejším v historii. A zároveň nejúspornějším. Světová automobilová federace FIA totiž nastavila od roku 2014 technická pravidla s cílem motivovat závodní týmy k udržitelnosti a rekuperaci energie, a dosáhnout tak třicetiprocentní úspory paliva. Tento cíl týmy v loňském roce splnily a souběžně dokázaly dosáhnout nového nejlepšího času na kolo. Na tomto úspěchu se vývojem speciálních paliv výrazně podílela společnost Shell jako oficiální dodavatel paliva v rámci seriálu FIA Word Endurance Championship. Společnost Shell spolupracovala na vývoji paliv pro vytrvalostní závody FIA se všemi zúčastněnými výrobci automobilů. Výsledkem vědeckého vývoje jsou paliva Shell V-Power LM24 a Shell V-Power Diesel LM24, která jsou dostatečně adaptabilní pro širokou škálu motorů zastoupených na závodech 24h Le Mans – od jednotek s klasickým sáním až po přeplňované motory s turbodmychadlem. Díky nim se v ročníku 2014 podařilo týmu Toyota s prototypem TS040 (benzínhybrid) získat pole position s časem o půl sekundy rychlejším než v roce 2013. A tým Audi s modelem R18 e-tron quattro (diesel-hybrid) vytvořil nový rekord 24h Le Mans na okruhu Circuit de la Sarthe (zlepšení o 0,2 sekundy).
Poznatky získané při výzkumu a vývoji paliv pro legendární vytrvalostní závody 24h Le Mans plánuje společnost Shell aplikovat do vývoje úsporných paliv pro využití v běžném provozu.