Pokud nechcete být omezováni hledáním ideálního hotelu, kdykoli vyjedete na cesty, řešením může být vlastní obytný vůz, který vám nabídne nový komfortní styl nezávislosti. Ideální volbou je model Mercedez-Benz Marco Polo, který snoubí nejen neuvěřitelně dynamické potěšení z jízdy, ale i hospodárnost a vysokou míru pohodlí i při dlouhých vzdálenostech.
Cestovní obytné vozidlo je až neuvěřitelně kompaktní, takže oceníte jeho společnost i při každodenním provozu po městě, naopak vyjedete-li na dlouhé vzdálenosti, ty vám uběhnou jako mávnutím kouzelného proutku. Interiér má totiž charakter moderního salonku s mnoha chytrými detaily, vnitřní kuchyňkou i prostorem pro spaní až čtyř osob. Elegantní kontrast tmavých a světlých odstínů, které zdobí interiér od přístrojové desky až k zádi auta, i příjemná vnitřní LED světla včetně na přání dodávaného dekoračního osvětlení vytvářejí dojem neobvykle vysoké hodnoty a vysloveně velkorysý pocit útulnosti.
Cítit se jako doma v ložnici
Dvoumístnou lavici vzadu lze v Marco Polu jednoduše posouvat v kolejnicích a sklopením obou opěradel vznikne během několika sekund dvoulůžko s rozměry 2,03 m krát 1,13 m. V lůžkové poloze je navíc automaticky vypuštěn vzduch z bočních polštářů, lavice se nadzdvihne a zakryje tak zámky bezpečnostních pásů, které by byly při ležení nepříjemné. Prodlužovací díl lůžka lze pro pohodlné opření hlavy i naklonit. Druhé dvoulůžko, které stejně jako lavice poskytovalo vynikající komfort ležení již v předchozím modelu, čeká pod zdvihací střechou. Komfortní rozměry 2,05 m krát 1,13 m jsou tvořeny velmi kvalitní matrací ze studené pěny s lamelovým roštem ze speciálních bodově elastických pružinových prvků, které umožňují vynikající ergonomický komfort ležení i v okrajových zónách. Výklopná střecha z plastu, vyztuženého skelnými vlákny, a se zvlněnými stěnami z neprůhledné a nepromokavé, ale prodyšné textilní tkaniny byla v porovnání s předchůdcem optimalizována. Díky novému kloubovému mechanismu lze střechu vzadu vyklopit do mnohem větší výšky, čímž vznikne mimořádně velký prostor pro nohy. Vylepšený mechanismus zavírání střechy navíc zaručuje optimální složení textilní tkaniny na způsob tahací harmoniky. Na přání může být zdvihací střecha vybavena elektrickým pohonem.
Když vařit, tak v komfortu
Kuchyňka překvapuje inovativním systémem úložných prostorů, který je tvořen jednou velkou a dvěma menšími zásuvkami s automatickým dovíráním a velkým úložným prostorem s posuvnými dveřmi. Spodní, velká zásuvka je navíc doplněna výsuvnými regály, a nabízí tak dostatek místa pro uložení nádobí nebo zásob. Malé zásuvky lze otevřít i při vyklopeném lůžku. Kryty dřezu, plynového vařiče se dvěma hořáky a chladničky jsou samostatně výklopné. Nepoužívané zóny tak mohou sloužit jako odkládací plochy. Navíc jsou vyrobeny z bezpečnostního kouřového skla, které se snadno udržuje. Díky tomu proniká oknem zvenku do interiéru vozidla hodně světla, i když jsou kryty vyklopené vzhůru. Kompresorová chladnička má objem 40 litrů a chladicí výkon až do minus 20 °C. Nádrž s čistou vodou pojme 38 litrů, nádrž pro odpadní vodu 40 litrů. Obě nádrže jsou tak v porovnání s předchůdcem výrazně větší. Chcete-li se posadit, nabízí se vám skládací stůl s odolným povrchem, jenž je připevněn prostorově úsporně ke kuchyňské lince a díky uložení v kolejnici může být variabilně přesouván dopředu nebo dozadu. Pohodlně si k němu mohou sednout i čtyři osoby.
Radost z jízdy nejen pro řidiče, ale i posádku
Nový vůz Marco Polo spojuje stylové bydlení i cestování s jízdním komfortem a dynamikou osobního vozu. Zdrojem radosti z hospodárné jízdy jsou velmi moderní vznětové čtyřválce s dvoustupňovým přeplňováním, nabízené ve třech výkonových stupních. Marco Polo 200 CDI dosahuje nejvyššího výkonu 100 kW (136 k) a maximálního točivého momentu 330 N.m. Marco Polo 220 CDI mobilizuje 120 kW (163 k) a 380 N.m. Se spotřebou pouhých 6,0 litru na 100 km a emisemi CO2 158 gramů na kilometr zaujímá nedostižné postavení ve svém segmentu. Marco Polo 250 BlueTEC, vrcholná verze s výkonem 140 kW (190 k) a mohutným maximálním točivým momentem 440 N.m, má normovanou spotřebu pouhých 6,2 litru na 100 km. Optimální trakci na jakémkoli povrchu nabízejí všechny tři motory ve spojení s trvalým pohonem všech kol 4MATIC. Hnací síla je rozdělována mezi přední a zadní kola v poměru 45:55 %. Systém pohonu všech kol přitom pracuje zcela bez mechanických uzávěrek diferenciálů. Elektronicky řízený stabilizační systém ESP® zajišťuje společně se systémem elektronického řízení trakce 4ETS nejvyšší možnou trakci. Jakmile nějaké kolo ztratí přilnavost, je elektronikou okamžitě přibrzděno. Systém 4ETS tímto způsobem automaticky přenáší hnací sílu na kola s lepší trakcí bez potřeby dodatečných mechanických systémů. Tato technika, která nalézá uplatnění také v mnoha modelech SUV a terénních vozidlech Mercedes-Benz, snižuje hmotnost a zároveň zvyšuje bezpečnost a komfort.
Mercedes-Benz pokračuje navzdory novému designu a nové technice v atraktivní cenové politice, která zdobila již předchůdce. Nový Marco Polo je k dispozici za ceny od 1 316 480,-Kč vč. DPH.