Soutěž Česká Miss 2017 přichází v úplně nové podobě, která se od všech předchozích ročníků diametrálně liší. Martin Ditmar a Eva Čerešňáková představili inovace, které s národní soutěží krásy plánují. Finálový večer za účasti zahraniční pěvecké hvězdy jako velkolepá show pro několik tisíc diváků, proces výběru dívek od počátku online a s nádechem reality show, výrazné zapojení široké veřejnosti, divoká karta i charitativní rozměr.
„Máme jasnou vizi a strategii a nebojíme se dělat rozhodnutí. Intenzivně pracujeme na přípravách nového ročníku a setkáváme se s pozitivními reakcemi, když koncept partnerům představujeme. Dnes chce být každý online, sdílení života online je běžnou součástí čím dál většího množství lidí a proto i nová Česká Miss bude online,“ uvádí směr projektu Martin Ditmar, předseda představenstva, a pokračuje: „Online koncept ale neznamená, že chceme upustit od televizního vysílání. Pouze rozšiřujeme kanály, kterými bude projekt komunikován a zároveň nabídne divákům stát se součástí, od samého počátku a po celou dobu. Nový koncept budeme našim televizím představovat a o spolupráci jednat.“
Součástí nového konceptu je propojení s Facebookem a Instagramem, kdy se přihlášeným dívkám vytváří nový speciální profil, na němž se prezentují, kde získávají své fanoušky a bojují o postup do semifinále. Čtrnáct dívek, z každého regionu dvě, totiž postoupí do semifinále přímo na základě největšího množství fanoušků na svém profilu. Další dívky budou o postup do semifinále bojovat celkem na devíti castinzích, které začínají 24.listopadu 2016.
„Castingová tour za účasti špičkových odborníků, guru v jednotlivých oborech, a známých tváří bude již součástí show, o kterou se budeme s diváky dělit a to nejlepší z této tour s nimi budeme sdílet. Moderátorkou castingů bude Česká Miss 2015 Nikol Švantnerová a průběžně do projektu zapojíme více úspěšných missek. Ty se budou dělit o své zkušenosti a budou mentorkami finalistek nového ročníku. Kdo jiný než ty, které si soutěží samy prošly a mají už mnohaleté zkušenosti, by mohl adeptky na povinnosti spojené se ziskem titulu krásy připravovat?“ prozradila ředitelka soutěže Eva Čerešňáková na tiskové konferenci, která se uskutečnila v hotelu Mosaic House. Ten je partnerským hotelem nového ročníku, stejně tak jako oficiální dodavatel vína Vinný Dům Dušan Černoch.
Tématem nového ročníku je „Zdraví, krása a voda“. Oproti předchozím letům bude i podstatně větší charitativní rozměr, který běžně se soutěžemi krásy ve světě souvisí. „Vybíráme dvanáct charitativních projektů a finalistky už v rámci příprav budou mít možnost ukázat své schopnosti a budou získávat příspěvky pro nadační fond, který zakládáme. Nejúspěšnější dívka získá titul Miss Charita a výtěžek následně mezi jednotlivé projekty rozdělíme,“ objasnila charitativní zaměření České Miss Eva Čerešňáková.
Martin Ditmar představil také velkou novinku. „Úplnou novinkou je nové vyhlášení divoké karty České Miss, která se bude veřejně dražit, držitelce umožní vstoupit do druhého semifinále k dvaceti pěti vybraným dívkám a bojovat přímo o postup do finále. Výtěžek z prodeje divoké karty bude taktéž určený na podporu dobré věci. O vše se s diváky budeme dělit nejen online, ale i v nově připraveném Studiu Miss, které bude veřejnost o dění a průběhu soutěže krásy informovat.“