Sociální sítě
Nahoru

Piaget: Vášeň pro krásné tvary

web_04_Jessica-ExtremelyPiaget_0290_wk4

Krása, která nepodléhá zákonitostem času a prostoru. Sofistikovaná elegance, harmonicky kombinovaná s přírodními motivy i technickou dokonalostí. Schopnost bořit mýty a nebát se experimentovat s dosud nepoznanými tvary, materiály a formami. Právě těmito průkopnickými kvalitami vyniká švýcarská značka Piaget, jejíž umělecký otisk patří v hodinářské historii k jedněm z nejoriginálnějších. Pojďme se podívat na nejdůležitější historické mezníky, které ovlivnily budoucnost věhlasného brandu!

1874 – Ve švýcarské vesnici La Côte-aux-Fées vzniká první dílna, v níž Georges Édouard Piaget světu pozvolna odhaluje nenapodobitelný rukopis mechanických strojků do kapesních hodinek. Poptávka po nevšedně koncipovaných komponentách rychle roste, stejně jako odborný věhlas švýcarské dílny.

1911 – Úspěšně nastartovaný byznys přebírá v roce 1911 Édouardův syn Timothée, který kráčí v otcových šlépějích s velkým nadšením. Podobně jako on klade velký důraz především na kvalitu vyráběného zboží, díky čemuž si firma vytváří zdravé základy důležité pro pozdější růst.

1943 – Právě v tomto roce nechávají vnuci zakladatele Georgese Édouarda Piageta, Valentin a Gérald, zaregistrovat značku jako ochrannou známku. Ze všech dvanácti dětí Timothéa Piageta jsou právě oni dva nezpochybnitelnými talenty předurčenými k předávání rodinné tradice.

web_piaget_manufacture_2009

1957 – Na veletrhu v Basileji je představen pouhé dva milimetry tenký strojek, nesoucí označení kalibr 9P. Díky tomuto průkopnickému úspěchu získává značka zcela výsostné postavení mezi ostatními švýcarskými hodináři a pozvolna proniká i do povědomí slavných osobností.

1959 – V tomto roce Piaget otevírá svůj první butik v Ženevě. Jedna z nejprestižnějších lokalit ve městě se zanedlouho stává magnetem pro všechny milovníky hodinářského umění. Zákazníci navíc začínají projevovat touhu po špercích a doplňcích, které by exkluzivním hodinkám posloužily jako adekvátní „doprovod“. Piaget situaci nejprve řeší nákupem vybraného zboží od pařížských, italských a německých firem, jejichž produkty zahrnuje do svého portfolia, záhy však začíná představovat vlastní kolekce šperků.

1988 – Na prahu 90. let dochází ke změně vlastníka. Značku Piaget kupuje skupina Vendôme (nyní Richemont), která se orientuje výhradně na luxusní brandy.

 

web_880p

Nová tvář pro legendární Polo – Začátkem milénia se do centra dění opět dostává oblíbený model z roku 1979, prochází důležitými změnami a stává se miláčkem celebrit. K jeho nejznámějším obdivovatelům patří například herec Ben Affleck či zpěvačka Rihanna.     

2001 – Ve snaze držet krok s rostoucím úspěchem otevírá společnost v roce 2001 manufakturu v Plan-les-Ouates u Ženevy. Výroba strojků však i nadále zůstává v La Côte-aux-Fées.

V zajetí lehkého kovu – Linie Piaget Polo slaví třicet let od uvedení na trh. Značka se začíná znovu intenzivně zapojovat do dění na poli sportu králů a v rámci oslav uvádí na trh novou verzi hodinek Polo – model FortyFive vyniká oproti svému předchůdci především sportovnějším provedením a použitým materiálem, kterým se poprvé v historii stává titan.

Boření světových rekordů – Od uvedení kalibru 12P uplynulo již padesát let. Při této příležitosti značka představuje dva nejtenčí strojky s automatickým nátahem a také nejtenčí hodinky s automatickým nátahem Piaget Altiplano 43 mm.

web_RYAN REYNOLDS PIAGET INTERNATIONAL BRAND AMBASSADOR (2)

Více z rubriky iLuxus

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.