Off-roady & SUV | 28.9.2018 | Jan Pešek

Suzuki Vitara s novým vzhledem pro příští rok

Modelová řada Vitara se poprvé představila v roce 1988 jako průkopník tehdy zcela nové kategorie kompaktních SUV. Zákazníky po celém světě oslovila stylovým designem, kompaktními rozměry a z toho vyplývající snadnou ovladatelností, komfortem při jízdě po silnici a nekompromisními výkony v terénu. Rok 2018 znamená výročí 30 let od představení modelu Vitara.

Současná, v pořadí již čtvrtá generace modelu Suzuki Vitara se představila v roce 2015. V souladu s aktuálními trendy a požadavky dnešních zákazníků sází na zmenšení vnějších rozměrů, menší objem motorů a nižší hmotnost. Unikátní systém pohonu všech kol Suzuki AllGrip Select nabízí vynikající jízdní výkon za všech provozních podmínek – v běžném silničním provozu, při dynamické jízdě v zatáčkách i na všech druzích nezpevněného povrchu. Široká paleta asistenčních systémů, konektivita multimediálního systému a pestré možnosti individualizace vyhoví požadavkům každého řidiče.
Na českém trhu je Vitara nejprodávanějším modelem značky Suzuki a těší se stále rostoucí oblibě. Od uvedení současné generace bylo do července 2018 registrováno již 5 885 kusů, z toho 1 404 jen v průběhu letošního roku. Suzuki Vitara se také řadí k nejžádanějším vozům kategorie kompaktních SUV. Od zvyklostí v tomto segmentu se odlišuje dvoutřetinovým podílem verzí s pohonem 4×4. Vitara je důkazem, že zákazníci v kategorii kompaktních SUV mají stále zájem o vyspělý systém pohonu všech kol.

Přední části modernizovaného modelu Suzuki Vitara dominuje nová pětidílná chromovaná maska. Tento výrazný prvek se objevil již na konceptu iV4, který byl předobrazem modelu Vitara, a také na speciální verzi Vitara S. Modernizovaná Vitara tento motiv dále rozvíjí a přidává chromované ozdobné segmenty ve spodní části nárazníku, které odkazují na další zajímavý detail, prezentovaný již na konceptu iV4. Nová maska je na pohled nižší, díky tomu se vizuálně zvýraznily nasávací otvory ve spodní části nárazníku. Radarový senzor se přemístil zpoza loga Suzuki pod registrační značku, nad ním přibyla chromovaná příčná lišta.
Zadní sdružené svítilny jsou nově vybaveny technologií LED. Diody jsou soustředěny do tří horizontálních linií, které dodávají Vitaře i ze zadního pohledu nezaměnitelný vzhled. Nový je také ochranný kryt zadního nárazníku, výraznější, plastičtější a s větším centrálním světlem, které má nově čirý kryt.
Uvnitř přináší modernizovaná Vitara více kvality a stylu. Přístrojový štít má výraznější vzhled kruhových ukazatelů, mezi nimiž se nově objevuje barevný 4,2palcový LCD informační displej. Vedle údajů z palubního počítače přehledněji zobrazuje informace o zvoleném režimu systému AllGrip a o aktuálním rychlostním limitu, který poskytuje nově nabízený systém rozpoznání dopravních značek. Kruhové hodiny uprostřed palubní desky mají novou grafiku, která je odvozena od nového vzhledu rychloměru a otáčkoměru. Veškeré úpravy přístrojového vybavení jsou zaměřeny na lepší čitelnost a hodnotnější design.
Vyšší úrovní vnímané kvality Suzuki reaguje na požadavky současných majitelů Vitary. Hlavními novinkami jsou nový vrchní díl palubní desky vyrobený z měkčených materiálů, výraznější stříbrné ozdobné prvky okolo výdechů ventilace, na výplních dveří a v okolí řadicí páky, ale také nový vzor zdobící dekor palubní desky před spolujezdcem. Sedadla mají nové semišové čalounění s embosovaným vzorem. Vyšší stupně výbavy se nově dodávají standardně s posuvnou středovou loketní opěrkou, pod níž se nachází objemný úložný prostor.
Nová Vitara nabízí výhradně přeplňované zážehové motory s přímým vstřikováním, které splňují nejnovější emisní předpisy s měřením podle metodiky WLTP. Díky nim Vitara nabídne zákazníkům více výkonu a lepší jízdní dynamiku při současném snížení spotřeby paliva. Nově nabízený motor 1,0 BoosterJet (K10C) je navržen tak, aby v sobě spojoval výkon a nízkou spotřebu paliva. Kombinace turbodmychadla, přímého vstřikování a konfigurace se třemi válci přináší výrazně více točivého momentu v nízkých otáčkách, nižší spotřebu paliva a nízkou úroveň emisí. Nová pohonná jednotka je nejdynamičtějším základním motorem v celé třicetileté historii modelu Vitara.

Motor 1,0 BoosterJet dosahuje parametrů atmosférického zážehového motoru o objemu 1,8 litru, a jízdní dynamikou tedy překonává dosavadní základní pohonnou jednotku 1,6 VVT. Turbodmychadlo zajišťuje dostatek točivého momentu už z nejnižších otáček. To představuje výhodu za všech jízdních podmínek – ve městě, při sportovní jízdě i v terénu. Přímé vstřikování benzinu snižuje teplotu spalování a přispívá k jeho vyšší účinnosti, která se odráží v úspoře paliva.
Vitara také nabídne čtyřválcový motor 1,4 BoosterJet (K14C), dosud vyhrazený modelu Vitara S. Z tohoto důvodu již nebude Vitara S dále v nabídce, zatímco motor 1,4 BoosterJet bude v modelu Vitara dostupný v libovolné kombinaci šestistupňové automatické nebo manuální převodovky s pohonem AllGrip nebo pohonem předních kol. Přeplňovaný čtyřválcový motor se bude nabízet nejen v nejvyšším stupni výbavy Elegance, ale také v dostupnějším provedení Premium.
Motor 1,4 BoosterJet vedle přímého vstřikování a turbodmychadla disponuje také regulací plnicího tlaku pomocí obtokového ventilu, mezichladičem stlačeného vzduchu a výfukovým potrubím integrovaným do hlavy motoru.
Šestistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem je dostupná pro obě pohonné jednotky. Díky většímu rozsahu převodů umožňuje svižnou akceleraci při rozjezdu a přidává vynikající spotřebu při jízdě vyšší rychlostí. Součástí automatické převodovky je chladič převodového oleje, který zvyšuje účinnost přenosu točivého momentu motoru a má příznivý vliv na spotřebu paliva. Vitara s automatickou převodovkou je standardně vybavena volantem s páčkami pro ruční řazení.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz