Chronografy | 6.3.2019 | Jan Lidmaňský

Breitling a nové hodinky oslavující sto let automobilky Bentley

Březnový ženevský autosalon Geneva International Motor Show přinesl nejednu zajímavost. 89. ročník zaujal ohromným množstvím konceptů, jako jsou sportovní SUV Lagonda automobilky Aston Martin, Subaru Viziv Adrenaline nebo dynamický Nissan IMQ. V obřích prostorách Palexpa, nedaleko ženevského letiště, ale žádaly o pozornost samozřejmě také supersporty Ferrari F8 Tributo či Bugatti La Voiture Noire, případně sportovní Aude E-Tron GT. Jedna věc je ale jistá a promlouvá z expozic téměř každého stánku – odhodlaně vstupujeme do období elektromobility. Koneckonců spalovacím motorů zvoní umíráček a jen hrstka opravdových „petrolheadů“ na ně v oblasti investic stále vsází. Ti se sešli u obřího stánku značky Bentley, která si letos připomíná sto let své existence. Při této příležitosti zde byla odhalena mimo jiné nová vlajková loď Continental GT Number 9 Edition, a nejen ta…
Stejně jako výstavní plochu Maserati zkrášlily hodinky Bulgari, Lamborghini bylo platformou pro nové extravagantní Roger Dubuis a u značky Aston Martin hrál prim TAG Heuer, tak právě u slavící legendy Bentley zářily chronografy Breitling. Po boku loňské edice s kouřovým zeleným číselníkem a přízviskem British Racing Green se však objevila také nová edice čítající tisíc kusů, respektive 800 exemplářů v oceli a 200 v růžovém osmnácti karátovém zlatě – a nutno podotknout, že o zájemce a dokonce i první zákazníky neměly nouzi.
Po technické stránce jsou vlastně skoro stejné, jako jejich předchůdci: stojí na základě 42mm modelu Premier B01 Chronograph, disponují možností využít kožený řemínek i ocelový tah v případě ocelové varianty, a na první pohled strhávají pozornost tak zvaným „panda“ vzhledem číselníku využívající kontrast mezi číselníkem a sčítači, čímž značka prozrazuje přítomnost in-house vyráběného mechanického strojku s COSC certifikací přesnosti. Hlavním rozpoznávacím symbolem nové edice jsou tedy právě tyto číselníky.
Georges Kern, prezident společnosti Breitling, sáhl při jejich konstrukci záměrně po nevšedním materiálu, jakým je dřevo. Ale ne ledajaké. Jedná se o elm burl, tedy stejné dřevo, ze kterého byla původně vyrobena sedačka závodního čtyř a půl litrového přeplňovaného Bentley „Blower“ z roku 1929, přičemž jeho fragmenty se nyní nachází i v nové edici Continental GT Number 9 Edition.
Elegantní chronograf, celým jménem označený jako Breitling Premier Bentley Centenary Limited Edition, tak skvěle navazuje na výroční atmosféru. Koneckonců s automobilkou, jejíž jméno nechybí ani na speciálním plátu v levé bočnici pouzder nových hodinek, si skvěle rozumí, vždyť vzájemná kooperace započala už na přelomu let 2002 a 2003, tedy v době uvedení prvního Continental GT. Jedná se tedy o zatím nejdelší kooperaci mezi automobilkou a hodinářskou značkou.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz