Světový gigant Amazon se spojuje s realitní společností Realogy, pod kterou patří třeba i známá společnost Century 21. Nově tak bude k prodeji nabízet i domy a k tomu ještě něco navíc.
Služba se jmenuje TurnKey a funguje na principu propojení realitních makléřů a potencionálních kupců. K nalákání zákazníků však bude ve hře také voucher až na 5 000 dolarů, který se dá částečně použít na vybavení domácnosti chytrými zařízeními, ale také na servis spojený se stěhováním, jako je balení a vybalování věcí, úklid a montáž nábytku. To vše pro větší pohodlí během často velmi stresujícího stěhování.
Ačkoliv Amazon nebude přímo prodejcem nemovitostí, toto partnerství vzniklo hlavně z toho důvodu, že největší online obchod v poslední době přirozeně funguje také jako „vyhledávač“. Proto nabízí i služby ostatních obchodníků. Navíc díky tomuto partnerství má Amazon šanci propagovat svá zařízení, jako je Echo, další chytré doplňky nejen do domácnosti, ale také nábytek apod. Pro Realogy je to zase výborný způsob, jak najít cestu k mnoha dalším potencionálním zákazníkům za výměnu části provize, za věci a služby od Amazonu.
Jak služba funguje? Kupující, kteří se zajímají o nemovitosti, navštíví stránky služby TurnKey a odpoví na čtyři otázky (kdo jsou, kde žijí apod.). Poté jim zavolá zástupce společnosti Realogy, který se pokusí zjistit, jaký druh domu hledají a jak vážně o koupi přemýšlejí. Následně je věc předána přímo realitním agentům. V závislosti na tom, kolik kupující utratí za dům, získá kupón za 450 až 1 500 dolarů v Amazon Home Services, kde najde služby jako balení a vybalení věcí, čištění a montáž nábytku, ale získá také voucher v hodnotě 500 až 3 500 dolarů, které lze použít na chytré domácí vybavení, které jim Amazon nebo některá přidružená společnost zdarma nainstaluje. Pokud by klienti chtěli získat maximální hodnotu kupónu (5 000 dolarů), museli by si koupit dům za 700 000 dolarů a více.
Není divu, že se Amazon pouští do podobných projektů, v poslední době totiž bylo zjištěno, že lidé Amazon používají také jako vyhledávač. Více než polovina vyhledávaných produktů v USA začíná primárně na Amazonu. Kdybychom vymazali internetový prodej a Amazon by fungoval jako samostatný vyhledávač a reklamní nástroj, byla by jen v tomto případě společnost ohodnocena na více než 100 miliard dolarů. V budoucnu se tak určitě dočkáme dalších podobných spoluprací a kdo ví, zda nás Amazon nebude doprovázet na každém kroku, co se online světa týče.
Jak je to s Amazonem v Česku? Internetový obchod u nás funguje zatím jen v omezené formě, a to skrze svou německou pobočku. Na plnohodnotnou verzi a využívání všech dalších služeb si zatím budeme muset počkat.