Kosmetika | 12.8.2019 | Jan Witek

Prémiové značky přichází na chuť rozšířené a virtuální realitě

Vybrat si oblečení z katalogu a rovnou si ho skrze internet vyzkoušet? A co třeba zjistit, jak bude na vaší tváři vypadat určitý druh make-upu? Takhle pravděpodobně bude vypadat budoucnost nakupování, ke které se přiklání i mnohé prémiové značky. Velkému rozvoji tohoto segmentu napomáhá také česko-slovenský start-up Virtooal.
Rozšířená a virtuální realita jsou v poslední době velmi často skloňovanými pojmy. Jejich význam se však trochu liší. Pod rozšířenou realitou si můžeme představit klasickou realitu tak, jak ji známe, doplněnou o virtuální objekty. V praxi může jít například o tvář zákazníka či jeho postavu, na kterých lze ukázat, jak by vypadal v nabízených produktech. Virtuální realitou je pak myšleno prostředí, které je zcela vytvořeno uměle a zprostředkuje člověku vstup do jakési jiné dimenze.

Do systému nahrajete vaši fotografii a poté si můžete vyzkoušet téměř cokoliv

Obě zmíněné reality se momentálně rozvíjejí raketovým tempem a jejich kombinace se dříve či později stane nedílnou součástí našich životů. V České republice již existuje také Asociace virtuální a rozšířené reality shlukující společnosti a odborníky, kteří se těmito technologickými pokroky zabývají, a které je projekt Virtooal členem.
Projekt Virtooal nedávno zahájil spolupráci třeba se značkou Dermacol, se kterou pracují na vývoji technologie rozšířené reality pro dekorativní kosmetiku. Dermacol nasadil virtuální zrcadlo od Virtooal ve svém vlastním e-shopu. Jeho zákazníci tak budou moci jako první vyzkoušet nové technologické vychytávky, které společně vyvinou.

Například značka Dermacol již podobnou službu využívá

Obecně lze říci, že zejména v kosmetice je rozšířená realita velmi dobrým pomocníkem. Dokáže zprostředkovat velké množství kombinací jednotlivých produktů, které je daleko větší, než je možné zajistit v kamenných obchodech. „Hodně se rozšířená realita využívá také při prodeji brýlí, které je možné velmi reálně zobrazit na fotografii jakéhokoliv obličeje a také ve 3D simulaci. Zákazník si tak může brýle vyzkoušet v pohodlí domova a využít také následného servisu internetového obchodu,“ říká Vít Endler, podnikatel a spolumajitel česko-slovenského start-upu Virtooal.

Vít Endler, který stojí za start-upem Virtooal

Zobrazování produktů je čím dál lepší a věrnější, aby si zákazník dokázal živěji představit, co si kupuje, a to vše s kombinací nekonečného regálu. Lepší vizualizace produktu znamená nižší vratkovost zboží a lepší konverzní poměr, tím pádem i nižší náklady pro prodejce.

Třeba značka Gucci umožňuje vyzkoušet si produkty využitím rozšířené reality

Světovým průkopníkem v rámci využití virtuální reality v módě a kosmetice je třeba také značka Gucci, která zařadila do své kampaně virtuální realitu trochu jiným způsobem. Ve svých buticích vyvěsila soubor obrazů, z nichž bylo možné se dostat pomoci naskenování speciálního kódu ke katalogu, ale taky do těchto obrazů mohli návštěvníci pomocí virtuální reality vstoupit.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz