Bar and Books oslavuje významné výročí svého působení v České republice, přesně před patnácti lety byl otevřen Bar and Books Týnská a Bar and Books Mánesova s cílem přinést do České republiky to nejlepší ze světové barové kultury. Milovníkům sofistikovaných zážitků a delikátní atmosféry kontinuálně nabízí exkluzivní servis s nabídkou prémiových whiskey, ginů, vín a champagne. Spolu s bohatou nabídkou doutníků, často vlastní značky, a doutníkovou místností jej řadí mezi nejlepší bary. U příležitosti výročí vychází kniha memoárů zakladatele Bar and Books Raju Mirchandaniho, představen bude i speciální výroční koktejl.
Knihy vázané v kůži, koloniální atmosféra v britském stylu umocněná dřevěným obložením, měděným barem, koženými pohovkami a signifikantní červenou – to jsou poznávací znaky Bar and Books, sítě barů v americkém stylu, které hned na dvou místech v Praze před patnácti lety otevřel majitel a zakladatel značky Raju Mirchandani, indický podnikatel žijící v New Yorku, v Praze a ve Varšavě. Po úspěšné zkušenosti s provozováním svých barů v New Yorku, kde svůj první Bar and Books představil již v roce 1990, se rozhodl přispět k rozvoji barové kultury také u nás a nastavit tak světový standard whisky a doutníkových barů. Vedle New Yorku a Prahy přibyla před čtyřmi lety další destinace – polská Varšava. „S potěšením sleduji, jak tady stoupá úroveň barové kultury, když jsem před patnácti lety přijel do Čech, zdaleka tomu tak nebylo. Výrazně se zlepšila i kvalita nabídky drinků, pořádají se tu barové show a další akce, to je skvělé,“ říká Raju Mirchandani.
Ve stálé nabídce nalezneme široký výběr koktejlů, exkluzivní přehlídku prémiových whisky, ginů a dalších destilátů, vín a champagne. Bar je i místo kultivace a osvěty – v Týnské i Mánesově jsou pravidelně pořádány večery, během nichž se mohou návštěvníci naučit míchat koktejly nebo se nechat inspirovat správným párováním whisky spolu s doutníky. Autentickou atmosféru doplňuje pravidelné vystoupení živé hudby či burlesky.
U příležitosti výročí Bar and Books přestaví dvě novinky – signature koktejl Get Naked in Your Mind a knihu On the other side of Napkin – memoáry zakladatele značky Rajua Mirchandaniho s osobním pohledem na barovou kulturu a její vývoj za posledních více než dvacet let. Kniha, v níž se zakladatel a majitel dělí o své zážitky a zkušenosti s budováním sítě Bar and Books, bude slavnostně uvedena koncem tohoto roku.
Koktejl s lechtivým názvem Get Naked in your mind je připraven z Ginza Ginu, což je limitovaná edice česko-japonského ginu z palírny Jelínek, limetkové šťávy, domácího kokosového sirupu, Champagne, jahodové pěny, pepřové tinktury a jedlé fotografie obou majitelů baru – Raju Mirchandaniho a Martiny Peštové. Ke koktejlu je servírována viagra vyrobená z marcipánu.