Když hovoříme o pronájmu oblečení, většina z nás si vybaví hlavně půjčovny s dámskými šaty a pánskými obleky, případně s nějakými speciálními pracovními oděvy. Ve světě se však začíná rozmáhat trend pronájmu klasického oblečení pro každý den.
Například v USA již podobná služba funguje u několika prodejců, a to na principu předplatného. Za určitou částku měsíčně si můžete půjčit určité množství oblečení, které pak zase vrátíte a takhle to probíhá stále dokola. Mezi značky, které tuto službu poskytují, patří například New York & Company, Banana Republic of Gap či Bloomingdale’s.
Například v obchodě Banana Republic si za poplatek 85 dolarů měsíčně (cca 2 000 Kč) můžete půjčit tři kusy oblečení, které můžete kdykoliv měnit a starat se nemusíte ani o čištění či poštovné, vše je v rámci služby zdarma.
O oblíbenosti pronájmu oblečení svědčí i vznik specializovaných firem, jako je třeba Rent the Runway, která má pod sebou oblečení různých značek a nabízí pouze jejich pronájem. Kromě několika kamenných obchodů funguje hlavně online. V jejich portfoliu nenajdete jen běžné značky, ale také kousky od Versace, Gucci a dalších prémiových značek, jež nabízejí i další společnosti.
V Česku zatím tento trend moc rozvinutý není. Jediné, co u nás v posledních letech začalo vznikat, jsou půjčovny dětského oblečení, kde se sdílená ekonomika využije opravdu velmi dobře. Děti totiž rostou opravdu rychle a veškeré zakoupené oblečení je za pár měsíců nepoužitelné, proto je šetrnější a často i levnější jej pronajmout.