V úzkých uličkách nedaleko Národní třídy se v pasáži Platýz nachází secesní budova, která je uvnitř plná designové a umělecké tvorby. Advokátní kancelář by v ní čekal málokdo, její majitelé se však rozhodli ukázat, že moderní design může pronikat i do tak specifického prostředí, jako je to právnické. Využili přitom pomoci mladých a nadějných designérů a umělců.
Už při vstupu do interiéru kanceláře na člověka dýchne moderní, avšak nadčasový design, jenž si dokáže pohrát i se světlem. Dojem z prostředí je navíc umocněn kontrastem výhledu na historický kostel sv. Martina ve zdi. Podle partnerů Miroslava Kučerky a Karoliny Spozdilové byl výběr místa hned jasnou volbu. „Na prostor naší kanceláře jsme přišli náhodou a na prohlídce jsme jej ihned rezervovali. Genius loci místa je nepopsatelný, a to hlavně za tmy, kdy je nasvícen pouličním osvětlením,“ vysvětlili.
Změnit sídlo nebylo pro ně ani tak otázkou lokace, jako spíš okolního prostředí. Předcházející kancelář nabízela vše potřebné a dostupné. Hledali však místo s osobností, s duchem, které na člověka okamžitě dýchne. „Stěhovali jsme se sem z kvalitního, plně funkčního, ale neosobního office centra, který byl prosycen energií možná až příliš. Starodávná budova paláce Platýz poskytuje klid a ticho před živou Národní třídou a celý komplex působí jako ostrůvek klidu v centru rušné Prahy. Do tohoto konceptu jsme ladili i naši kancelář,“ dodali.
Úzkou spolupráci navázali právě s Czech Design Week, a díky doporučení zadali práce na interiéru mladému duu Herrmann & Coufal. Designerské duo, které pochází z Brna, už během několika let dokázali nasbírat řadu titulů včetně mezinárodního ocenění Red Dot Award 2016.
Interiér kromě jiného zdobí například pestrobarevné skleněné vázy Dominiky Petrtýlové, Františka Jungvirta či moderně laděný gramofon rodinné firmy 440 Audio. Dominantou jednotlivých pracoven, ale i reprezentativních prostor kanceláře pak tvoří díla nadějného umělce Matyáše Maláče. Ten patří k nejmladší generaci současných malířů a postupně se etabluje na pražské umělecké scéně. Jeho styl je silně ovlivněn městskou graffiti scénou.
Co pro vás znamená slovo design?
Ptáte se dvou advokátů uprostřed práce, takže samozřejmě, že první, co nás napadne je skutečnost, že se jedná o vágní pojem, pak nás hned ruku v ruce napadá autorskoprávní ochrana, samozřejmě kopírování nápadu a jak se může klient bránit. Ale asi se ptáte teď nepracovně, takže design v nás vzbuzuje osobitost nápadu, čitelný podpis vkusu toho, který prohlašuje danou věc za designovou a pro nás osobně radost z pěkných věcí, které jsou zároveň užitečné.
Co vás zaujalo v poslední době z designu?
S našimi klienty z řad designérů, návrhářů, architektů a dalších umělců máme možnost „koukat přímo pod pokličku“, takže určitě jsou to návrhy Františka Jungvirta pro Moser a obecně produkce Anny Maršové a nikdy nemůžu zapomenout na Davida Černého, i když tady jsme trochu za designem a více v sochařství.
Jak na vaše klienty působila přeměna kanceláře?
Skvěle! Máme opravdu dobré ohlasy a jsme za ně neskutečně rádi. Je to náš domov, protože tady trávíme tolik času, že druhým domovem jsou spíš ty místa, kde máme víc čistého oblečení, kuchyni a ložnici. Od začátku jsme spolupracovali se dvěma kluky, taky na začátku podnikání, a myslím, že se naše myšlenky, požadavky na praktičnost, jednoduchost a odstranění „advokátního baroka“ potkaly s jejich návrhy naprosto přesně. Moderní ráz kanceláře pak představují malby od Matyáše Maláče, doplňky právě od zmíněno Františka Jungvirta, gramofon od 440 Audio a další drobnosti. A abychom nezapomněli, na ty dva „kluky“, to jsou pánové Herrmann a Coufal.