Značka Mercedes-Benz představila druhou generaci modelu GLA, který konkuruje například modelu X2 od BMW. Kompaktní crossover nyní přijíždí i ve sportovní verzi AMG.
O tom, že segment SUV zažívá v posledních letech boom, není třeba hovořit a nejinak je tomu také u jeho podkategorie kompaktních crossoverů. Z toho důvodu se do nich pustily i prémiové automobilky, včetně Mercedes-Benz. Ta má ve hře právě model GLA. První generace se objevila již před pěti lety a nyní přijíždí další.
Vzhledem k tomu, že je tento model populární a předchozí generace zaznamenala milion prodaných kusů, k žádným radikálním změnám nedošlo. Exteriér vypadá podobně, jako u první generace a vůz na délku měří 4410 mm, na šířku 2020 mm a na výšku 1611 mm, je tedy o 14 mm kratší a o 2 mm užší. Oproti předchůdci je však o 104 mm vyšší. Světlá výška vzrostla o 9 mm na 143 mm, rozvor si polepšil o 30 mm na 2729 milimetrů. Kufr pak nabídne celkem 421 litrů pro vaše zavazadla.
Sportovní nadšenci se mohou těšit z toho, že v rámci oficiálního představení byla uvedena i sportovní verze AMG. Ta se od klasické verze liší agresivnějšími nárazníky, specifickou mřížkou, střešním spoilerem a sportovnějšími koncovkami výfuku.
Uvnitř naleznete komfort, pohodlí a nejnovější multimediální systémy. Nechybí dvě sedmipalcové multimediální obrazovky (možno vybrat i variantu s displejem 10,3 palců) a díky systému MBUX můžete novou generaci modelu GLA ovládat i hlasem, a to dokonce i česky. Nechybí ani nové asistenční a bezpečnostní systémy a také chytrý režim do automyčky. Po jeho aktivaci dojde ke sklopení zrcátek, zavření všech oken (včetně střešního) a deaktivaci dešťových senzorů, díky čemuž se nespustí stěrače. Klimatizace automaticky spustí recirkulaci vzduchu, a pokud se ve výbavě nachází i 360stupňová kamera, objeví se na displeji obraz zepředu, který usnadní manévrování.
Jaké motory hýbou novým GLA?
Model GLA by měl postupně dostat všechny motory kategorie A. Nyní však vstupuje na trh ve verzích GLA 200 a GLA 180d. Vrcholnou verzí je pak GLA 35 AMG s výkonem 225 kW (306 k) a točivým momentem 400 newtonmetrů. Přeplňovaný dvoulitr se pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol 4Matic. Na řadu by v budoucnu mělo dojít i na elektrifikované verze včetně plug-in hybridu a čistě elektrické varianty. Plug-in hybrid do zásuvky se bude nazývat A250e a půjde o kombinaci 1,3litrového benzinového motoru s výkonem 118 kW s elektromotorem o síle 75 kW. Systémový výkon činí 160 kW a točivý moment má hodnotu 450 newtonmetrů. Elektrická varianta by měla být k dispozici až později a dostane označení EQA.