Sociální sítě
Nahoru
reklama

Jedlému hmyzu patří budoucnost. A v Česku se mu daří

WormUP, převratný projekt manželského páru, který přinesl na český stůl Křupavé červíky v podobě zábavné a současně zdraví prospěšné alternativy k chipsům či oříškům, slaví úspěch. V loňském roce zpracovala firma WormUP překvapivých jeden a půl tuny larev potemníka moučného v živé váze. V současné době majitelé firmy můžou připravit v nové kuchyni zhruba 30 tisíc pytlíků Křupavých červíků měsíčně. Za celým projektem stojí Libor Sloupenský, jehož společnost WormUP je prvním výrobcem slaných hmyzích pochoutek v celé EU.

Jedlý hmyz představuje dokonalý zdroj živočišných bílkovin. Má jich v sobě až 50 % obsahu. Bonusem navíc je nálož vápníku, železa a zinku. „Křupaví červíci jsou hotovou potravinou zařazenou do kategorie pochutin. Mají velké procento kvalitních bílkovin, takže jsou velmi výživní a představují zajímavý doplněk stravy nejen pro sportovce. Většina zákazníků si červíky dává jenom tak, k pivu či k vínu. Ale známe i fajnšmekry, kteří je využívají na dochucování pokrmů – místo smažené cibulky nebo parmezánu,“ vysvětluje Eva Sloupenská, spolumajitelka firmy WormUP. Červíci se hodí i na pizzu nebo na špagety.

Zajímavé je, že tento unikátní startup nemá v Evropě konkurenci. Přestože v Evropské unii funguje několik firem vyrábějících produkty z hmyzu, každá má trochu jiné portfolio. Moravští nadšenci měli letos naplánovanou účast až na 50 food festivalech na různých místech v ČR. Podle plánů měl výdělek z těchto akcí dělat více než 1/3 příjmů. Aktuální situace tomu nenasvědčuje. Komunikaci proto přesouvají na online, zlepšují procesy na pozadí a pracují na vývoji nových produktů.

V současné době jsou na trhu Křupaví červíci se solí, dále pak s chilli či s česnekem. Doporučená cena jednoho balení činí 125 korun a jsou k dostání na e-shopu, přes Slevomat nebo v různých vinotékách, či prodejnách zdravé výživy.

Více z rubriky Gastro

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.