Sociální sítě
Nahoru

Elektrický prototyp Mustang Mach-E 1400

Ford představuje Mustang Mach-E 1400, elektrický závodní automobil, který ukazuje, jakého výkonu lze dosáhnout bez jediné kapky paliva. Speciální prototyp se sedmi motory navazuje na dragster Mustang Cobra Jet 1400 a je připraven předvést svůj extrémní dynamický potenciál na závodním okruhu, drag stripu i driftovací ploše.

Mustang Mach-E 1400 vznikl ve spolupráci se společností RTR Vehicles. Za základ posloužila odstrojená karoserie elektromobilu Mustang Mach-E GT. Cílová hodnota nejvyššího výkonu je obsažena v názvu: 1400 mechanických koňských sil, což je 1419 metrických koní neboli 1043 kW.

Nyní je perfektní doba k tomu, nasadit elektrický pohon, nasbírat zkušenosti a uplatnit je na naše modelové portfolio,“ řekl šéfkonstruktér programu Mustang Mach-E Ron Heiser. „Mustang Mach-E bude radost řídit, stejně jako každý jiný Mustang před ním, ale Mustang Mach-E 1400 je díky práci Ford Performance a RTR naprosto šílený.

Mustang Mach-E 1400 je výsledkem tisíce hodin spolupráce mezi Ford Performance a RTR. Jeho posláním je překlenout propast mezi tím, co elektromobil doopravdy dokáže, a představami mnoha zákazníků.

Za volantem tohoto vozu se úplně změnil můj pohled na to, jaký může být výkon a točivý moment,“ řekl Vaughn Gittin Jr., motoristický šampion a zakladatel RTR. „Ten zážitek se nepodobá ničemu, co jste si kdy představovali, možná kromě jízdy na magnetické horské dráze.“

Aerodynamika Mustangu Mach-E 1400 je optimalizovaná se zvláštním zřetelem na přívody chladícího vzduchu, přední spoiler, postranní křidélka a zadní křídlo. Vůz má celkem sedm motorů – o pět víc než Mustang Mach-E GT. Tři jsou připojeny k přednímu diferenciálu a čtyři k zadnímu. S diferenciály je spojuje vždy jediná hnací hřídel. Samotné diferenciály umožňují široké rozpětí nastavení pro různé účely od driftování až po závodění na čas.

Podvozek byl zvolen tak, aby konstruktérům umožnil zkoumat různé konfigurace pohonu (zadních, všech čtyř a dokonce i předních kol) a jejich vliv na spotřebu energie i dosahované výkony. Nastavení podvozku pro drifting a pro okruhovou jízdu je zcela jiné, například ramena náprav i řízení jsou u driftovací varianty zvolena tak, aby umožňovala extrémní natočení předních kol. Cílová hodnota přítlaku je více než 1000 kg při rychlosti 257 km/h (160 mph).

Baterii o instalované kapacitě 56,8 kWh tvoří nikl-mangan-kobaltové články. Při nabíjení se soustava chladí dielektrickým chladivem, což zkracuje nutné prostoje mezi jednotlivými jízdami.

Brzdová soustava Brembo je opatřena rekuperačním zařízením, elektrickým posilovačem i protiblokovacím a stabilizačním systémem. Nechybí hydraulická ruční brzda pro vyvolání přetáčivého smyku. Při jejím použití se krátce odpojí přenos hnací síly na zadní kola.

Mustang Mach-E 1400 se v dohledné době představí v závodě série NASCAR. Slouží také jako zkušebna nových materiálů. Kapota je vyrobena z organického kompozitu, který představuje lehkou alternativu k uhlíkovým vláknům, z nichž je tvořen zbytek vozu.

Ford celosvětově investuje do elektrických automobilů více než 11,5 mld. USD (v přepočtu přibližně 270 mld. Kč). První globální model, Mustang Mach-E, lze objednávat již nyní. K evropským zákazníkům dorazí první vozy začátkem příštího roku.

Více z rubriky Auta

  • Ovládněte terén s novým Polarisem

    Skvělá obratnost v terénu a nekonečný komfort. Polaris představuje svůj zbrusu nový, 60 palců široký stroj RZR Trail S 1000 Premium...

    Marek Zelený15.1.2021
  • Nová Aprilia RS 660 přijíždí na český trh

    Značka Aprilia otevírá novou éru. Zrodila se nová generace lehkých a výkonných motocyklů, postavená na zcela nových technických základech a definovaná...

    Marek Zelený2.12.2020
  • Auta už bude navrhovat i neurobiolog

    Do projektování aut už zasahuje i obor neurobiologie. Vozy budou reagovat na náladu řidiče a budou připomínat spíš útulnou kavárnu s...

    Marek Zelený10.11.2020
  • Volvo má nový domov

    Nový autosalon Auto Průhonice otevřený u dálnice D1 na exitu 8 je největší a multifunkční centrum pro volvisty v ČR. Nejmodernější...

    Jan Pešek30.10.2020
  • Showroomy Lexus z pohodlí domova

    Jen pomocí jediného kliknutí se mohou zákazníci podívat do showroomu Lexus, prohlédnout si vozy do všech detailů nebo si domluvit schůzku...

    Jan Pešek23.10.2020
  • Jakub Vágner je novým ambasadorem českého Fordu

    Automobilka Ford zahájila spolupráci se známým rybářem, cestovatelem, dobrodruhem a spisovatelem Jakubem Vágnerem. Ten se stal jejím ambasadorem pro oblast užitkových...

    Jan Pešek1.10.2020
  • Jak se žije v “Tatře“ posádce Tatry kolem světa 2?

    TATRA KOLEM SVĚTA, ojedinělá výprava, která navázala na projekt z konce 80. let, musela být po půl roce cesty přerušena. Překážky...

    Marek Zelený24.9.2020
  • Suzuki rozšiřuje svoji nabídku zcela novým směrem

    K široké paletě SUV, crossoverů a kompaktních vozů se přidává Suzuki všestranné kombi Swace poháněné pokročilým full-hybridním pohonem. Swace je po...

    Marek Zelený15.9.2020
  • 10 specialit vylepšeného Lexus LC Coupe

    Model LC Coupe se řadí k nejpozoruhodnějším a nejpokrokovějším vozům, jaké kdy Lexus vyrobil. Je to mistrovský kousek moderního automobilového designu....

    Jan Pešek15.9.2020
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.
  • Villa Journal
    Villa journal je jediný časopis zaměřený na rezidenční bydlení a orientuje se na špičkové realizace, moderní architekturu a nadstandardní služby z této oblasti.