Sociální sítě
Nahoru

Charitativní Aukční lahve Pilsner Urquell odhaleny

V uplynulém týdnu byla představena další série unikátních pivních lahví Pilsner Urquell pro tradiční charitativní dražbu na podporu Centra Paraple. Autorem letošních lahví je jeden z nejlepších českých designérů Michal Froněk, spoluzakladatel designového studia Olgoj Chorchoj. Lahev vyrobila česká ikonická sklárna Moser ve spolupráci s hodinářskou značkou Bohematic.

Charitativní projekt Aukční lahve pořádá Pilsner Urquell již od roku 2012. Každoročně se limitované edice ručně vyráběných designových lahví draží v předvánočním čase v on-line aukci. Na projektu se v minulých letech podílela zvučná jména českého designu jako Bořek Šípek, Maxim Velčovský, Lukáš Novák a další. Design aukčních lahví je každý rok ovlivněn unikátním příběhem a hodnotami Pilsner Urquell.

Pro vytvoření letošních aukčních lahví oslovil Pilsner Urquell Michala Froňka spoluzakladatele designérského studia Olgoj Chorchoj. Ten si při návrhu aukčních lahví inspiroval hodnotami spolupráce a vzájemné pomoci, které stály u zrodu plzeňského ležáku a jsou velmi aktuální i v této době.

Pro výrobu lahví si Michal Froněk přizval ke spolupráci sklářské mistry Milana Mana a Vlastimila Loušu, a také brusiče Milana Tůmu ze světoznámé sklárny Moser. Na uměleckých zátkách lahví pak pracoval s hodinářskou manufakturou Bohematic. Jednotlivé lahve budou zabaleny do dřevěných pouzder ručně vyrobených plzeňskými pivovarskými bednáři. „Události letošního roku nám znovu připomněly, jak důležité je umět se spojit pro dobrou věc. Aukční lahve pro Pilsner Urquell jsou dalším dokladem toho, že spoluprací individualit s originálními myšlenkami vznikají jedinečná nadčasová díla a smysluplná řešení,“ hodnotí letošní kolekci Michal Froněk.

Aukční lahve pro rok 2020 symbolizují hodnoty, které stojí za jedinečností a úspěchem piva Pilsner Urquell. Unikátní plochý brus, provedený mistry brusiči ze sklárny Moser, umožňuje vzájemné designové propojení všech lahví do jednoho celku a je proto symbolem spojení individualit pro společnou věc. „Naši skláři do projektu přinášejí neopakovatelnou originalitu čistě ruční výroby křišťálu, kterou zdokonalujeme už 163 let. Společnost Moser je potěšena, že může přispět k projektu Pilsner Urquell Aukční lahve, jehož výtěžek pomůže Centru Paraple,“ uvádí Martina Jirásková, ředitelka marketingu sklárny Moser.

V letošním roce bylo mimořádně vyrobeno jedenáct lahví, které jsou symbolicky propojeny, takže společně vytváří jeden celek. V něm má každá láhev svou roli. Ta jedenáctá je o něco větší, stojí uprostřed a je objímaná deseti lahvemi, určenými pro letošní aukci. Stane se symbolem podzimní sbírky veřejnosti na portále HitHit. Pokud se v ní podaří nashromáždit potřebné prostředky, bude vybraná částka společně s jedenáctou lahví slavnostně předána Centru Paraple. Podobně jako myšlenka letošního projektu Aukčních lahví se sbírka ponese v duchu spolupráce a spojení sil. I z toho důvodu se Centrum Paraple společně s Pilsner Urquell spojilo s dalšími partnery projektu a připravilo si pro veřejnost unikátní dárky a exkluzivní zážitky.

Dosud dražby Aukčních lahví vynesly 11 milionů korun. Zatím nejvyšší částku se podařilo vydražit v roce 2018, kdy za lahve dle návrhu dvojice Václav Mlynář a Jakub Pollág získalo Centrum Paraple 2 759 988 Kč. „Jsem hrdý, že už devátým rokem pomáháme prostřednictvím tohoto výjimečného projektu hendikepovaným. Udržujeme tak více než 170 let starou tradici, po celou dobu Plzeňský Prazdroj pomáhal lidem ve svém okolí i celé společnosti. Letos jsme se rozhodli připomenout hodnoty spolupráce a vzájemné pomoci, které jsou dnes tolik aktuální. Zároveň chci poděkovat Centru Paraple za nesmírně potřebnou práci, kterou již dvacet let dělá pro handicapované, a taky dražitelům, kteří se aukcí účastní,“ říká generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.

Letošní charitativní on-line aukce deseti designových lahví proběhne 10. prosince na serveru Mall TV.

Více z rubriky Nadace a pomoc

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.