Sociální sítě
Nahoru

Zakladatel značky Ego Harmony vidí v současné krizi příležitost

Po letech v korporátním prostředí František Vorel zjistil, že ho taková práce příliš nenaplňuje. Chtěl být raději zodpovědný sám za sebe a budovat vlastní podnik. Napadlo ho dovážet marockou kosmetiku a prodávat ji v Evropě pod svou značkou. Nakonec však došel k názoru, že ještě lepší bude vyvíjet vlastní produkty, za které se bude moci vždy zaručit.

Do Ego Harmony si z Afriky vzal to nejlepší: bambucké máslo, arganový a opunciový olej. Ostatní přírodní složky jsou doslova z celého světa včetně České republiky, kde pod bedlivým dohledem profesionálů probíhají všechny fáze výroby.

Překvapí vás někdy zákazníci svými požadavky? Jsou jejich představy o účincích přírodní kosmetiky reálné?

S ničím neobvyklým jsem se zatím nesetkal, klientky nejčastěji požadují kosmetiku na citlivou pleť, na akné a proti vráskám, což naše produkty sice řeší skvěle, ale zatím máme pouze dva. Jsme nová značka, vůbec nejčastějším požadavkem stávajících klientek je, abychom rozšířili portfolio. To nám potvrzuje, že jsme vykročili správným směrem. Už vyvíjíme tři nové přípravky a po nich budou následovat další. Samozřejmě chceme, aby vše bylo stoprocentně účinné, zároveň bezpečné a šetrné jak k pleti, tak k životnímu prostředí, a to je trochu běh na dlouhou trať.

Kdo je váš profesní vzor, se kterým byste se rád seznámil a učil se od něj?

Rád bych řekl nějaké konkrétní jméno nebo kvalitní značku. Na světě, a dokonce v Čechách, jich je celá řada, dění na kosmetickém trhu sleduji a neustále se vzdělávám, ale vzor nemám. Chceme jít vlastní cestou a nenechávat se příliš ovlivňovat jinými.

Do jaké země byste se z hlediska byznysu chtěl podívat? A proč?

Jako majitel firmy na přírodní kosmetiku bych ideálně procestoval celý svět. Téměř ve všech zemích se dají najít jedinečné přírodní složky. Doufám, že se mi podaří navštívit ještě aspoň jednou Japonsko a projet ho od Hokkaida po Okinawu. Ale to nesouvisí přímo s kosmetikou. Kam bych nemusel soukromě ani profesně, je asi jen Antarktida.

Za co nikdy nelitujete utratit peníze, i když je to trochu marnivost?

Posezení s přáteli. Bavit se u skleničky o našich životech, snech a plánech, o tom, jak nás štve politika. To mám rád a ta sklenička nemusí být jedna. Takže v tom trošku marnivosti asi je. Jinak se snažím všechny peníze, které mám navíc, použít na rozvoj firmy.

Ovlivnila covidová situace váš byznys k lepšímu, nebo horšímu?

Těžko říct. Nemohli jsme se zúčastnit některých akcí, které byly zrušeny a mohly nám jako nové neznámé značce hodně pomoci. Na druhou stranu nás to přinutilo věnovat se on-line prostředí, bez něhož to dnes nejde. Takže jsme se alespoň něco naučili. U nás se to pozná až s odstupem času, protože jsme první produkty na trh uvedli přímo uprostřed této doby. A ačkoliv mě současná situace už dost štve, věřím, že v podnikání to vlastně může otevřít i nové příležitosti.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.