Sdružení cyklistů s názvem Rubber N’ Road bylo založeno během pandemie COVID-19 newyorskými cyklisty Gilem Lavim a Maxem Davisem jako e-commerce platforma a pořadatel cyklistických pop-up akcí a jako způsob propojení Newyorčanů s nově vznikajícími nezávislými globálními cyklistickými značkami, včetně českého výrobce špičkových karbonových rámů pro silniční kola FESTKA.
Lavi a Davis navázali partnerství se společností Volvo Cars USA pro pořádání akce v prostorách Volvo Cars Manhattan, stěžejního prodejního salónu automobilky, které komunitě nabízejí moderní a prostorné prostředí k setkání a které jsou příhodně umístěné pouze jeden blok východně od zelené cyklostezky na západní straně Manhattanu (West Side Bike Path Greenway). Newyorčané si tak nyní mohou naživo prohlédnout, osahat a vyzkoušet si jízdní kola a vybavení, které se jim dříve mohlo zdát nedosažitelné.
„Jakmile se na podzim zmírnila opatření proti COVID-19, chtěli jsme najít způsob, jak poskytnout naší komunitě cyklistický zážitek jako nikdy předtím. Rozhodli jsme se v New Yorku uspořádat cyklistické pop-up akce v partnerství se značkou Volvo, a to společně s těmi celosvětově nevýznamnějšími cyklistickými značkami vyrábějícími na zakázku, a umožnit tak lidem se s touto kulturou propojit,“ říká Gil Lavi, spoluzakladatel sdružení Rubber N’ Road.
„Do města jsme přivezli kola, která nikdy nikdo předtím neviděl. FESTKA Scalatore Mummy bylo jedno z těch nejzajímavějších. Trhu jsme představili oblečení a doplňky od značek, které nabízejí úroveň kvality, jaká zde nikdy nebyla k dispozici, a vystavili jsme špičkové komponenty s neuvěřitelným smyslem pro krásu a design.“
Široce otevřená plocha v salónu Volvo poskytuje dostatek prostoru, který lidem navzdory COVIDU dodal pocit pohodlí, na rozdíl od mnoha newyorských prostorů a obchodů, které buď pozastavily provoz, nebo jsou malé a musely omezovat počet zákazníků s ohledem na udržování odstupu mezi lidmi.
Během 3 dnů navštívilo akci přes 700 hostů. Tato první akce byla tak úspěšná, že se Rubber N’ Road rozhodli uspořádat další, avšak s některými překvapivými změnami, jako bylo umístění akce do 30. patra výškové budovy Park Avenue s možností účasti pouze po předchozí domluvě.
Cyklistika se nyní opět dostává do centra dění v srdci New Yorku, a to každou dubnovou neděli, kdy Rubber N’ Road představují novou verzi série akcí NYC Cycling Pop Up Series. Tato akce zahrnuje představení jarních novinek a první uvedení nových produktů od nejluxusnějších světových cyklistických značek na globální trh, a to opět včetně značky FESTKA.
„New York byl vždy místem určujícím trendy pro luxusní prémiové značky, umění a design. Jsme rádi, že jsme v Rubber N’ Road našli tak skvělého partnera a že máme možnost předvést naše nová kola Newyorčanům prostřednictvím jejich unikátních pop-up akcí,“ říká Michael Moureček, spoluzakladatel značky FESTKA.
„Za normálních okolností bychom jen těžko hledali příležitost představit naše kola na Manhattanu a pravděpodobně by nebylo ani možné takové pop-up eventy zorganizovat, zcela jistě ne v těchto atraktivních prostorách. Pandemická situace nám tedy vlastně tímto způsobem pomohla.“
„Pro mne byla volba značky FESTKA, jako našeho partnera, velmi snadná. FESTKA vyrábí ty bez diskuze nejkrásnější kola na světě. A navíc je zde v mém osobním případě také hluboké citové pouto. Můj otec se narodil v Ústí nad Labem v České republice. Když byl ještě malý, tak se s rodinou v 50. letech odstěhovali do Izraele. V Izraeli se nadchnul do cyklistiky,“ říká Gil Lavi.