Sociální sítě
Nahoru
reklama

Mýdlo je produkt, kterému už desítky let chyběl nápad

Bereme je do ruky několikrát denně, ale o jeho invenčním potenciálu příliš nepřemýšlíme. Spíš než jeho tvaru a barvy si všimneme vodního kamene usazeného na baterii. Kateřina Lasáková, která odpovídá na naše otázky, žila nějakou dobu v cizině, kde pochopila, že funkčnost bez estetického zážitku přináší jen poloviční radost.

Technické vzdělání ji zase naučilo důslednosti a pečlivosti, což jsou v ruční výrobě kosmetiky nepostradatelné vlastnosti. Jejím obchodním partnerem je manžel Rosťa, který se za mnoha let působení v poradenské firmě naučil mnoho o obchodu, lidech, počítačích, cizích jazycích, daních, účetnictví a poznal zblízka snad všechny způsoby, jak lze řídit podnik. Dnes pomáhá růst rodinné firmě, a jak říká, stále se je co učit.

Překvapí vás někdy zákazníci svými požadavky? Jsou jejich představy o účincích přírodní kosmetiky reálné?

Neřekla bych, že naši zákazníci mají nereálná očekávání, spíš kladou důraz na určité detaily, jako je například podíl bio složek nebo původ surovin. Tyto dotazy řadím k těm „administrativním“ a nejraději mám ty, které mě donutí k zamyšlení nebo vyhledání nových informací. Je prima vidět, kolik zákazníků se dnes zajímá o složení kosmetických výrobků.

Kdo je váš profesní vzor, s nímž byste se chtěla seznámit a učit se od něj?

Určitě je to Ariane Arsenault, zakladatelka kanadské značky La Fille de la Mer. Ta je mou velkou inspirací už od mých prvních pokusů. Sama kdysi začala z ničeho a nyní ji zná snad každá mýdlařka v Kanadě a USA. Velmi se mi také líbí značka Handmade in Florida, jejíž zakladatelka Zahida tvoří nádherná, jemná mýdla, která by se dala vystavovat jako malá umělecká díla, a nakonec chci zmínit ještě Tiggy z britské značky Future Primitive. Obdivuji její videa, v nichž vedle bravurní výroby stíhá ještě vyprávět o všem, co ji potkalo. Takových žen bych mohla vyjmenovat hodně, všechny vybudovaly své podnikání samy, jsou v něm úspěšné a vytvářejí krásné kvalitní produkty, které ostatním lidem dělají radost.

Do jaké země byste se jako majitelka firmy na přírodní kosmetiku chtěla podívat?

Ráda bych navštívila USA jako účastník Handmade Soap & Cosmetics Guild’s Annual Conference. Výrobci kosmetiky, dodavatelé surovin a technologičtí vývojáři z celé Severní Ameriky se jednou za rok sejdou, na workshopech představí svoje novinky, vymění si zkušenosti, vyzkoušejí nové technologie – zkrátka networking. Těším se, až padnou cestovní omezení a já se budu moci potkat s těmi, které jsem měla možnost vidět zatím pouze na YouTube.

Co je vaše slabost, za kterou nelitujete utratit peníze, i když je to trochu marnivost?

Ráda kupuji a zkouším nové vůně, představuji si, do jakých výrobků bych je použila a jaký by měly design. Jinak mi není líto peněz za cestování. S manželem a dětmi cestujeme rádi, poznáváme nová místa, jiné kultury, zajímavé lidi a v neposlední řadě i místní gastronomii. Věříme, že díky tomu se našim dětem otvírají obzory a zjišťují, jak jsme každý jiný a vlastně všichni stejní.

Ovlivnila covidová situace váš byznys k lepšímu, nebo horšímu?

Ten dopad měl tři podoby. Nemuseli jsme sice zavřít, protože nemáme vlastní prodejnu, ale přišli jsme o možnost prodávat na trzích. Tím jsme přišli o jeden z mála přímých kontaktů se zákazníky, kdy rádi pozorujeme, jak na ně naše výrobky působí, povídáme si s nimi o jejich zkušenostech nebo životních příbězích. To všechno nám dodává spoustu pozitivní energie.

Kvůli zavřeným obchodům samozřejmě utrpěly naše velkoobchodní tržby, ale ve srovnání s problémy řady našich prodejců, z nichž někteří se postupně stali kamarády, se to vůbec nedá srovnávat. Proto jsme se pro ně snažili vymyslet podporu formou slev nebo odložené splatnosti. Neočekávané však bylo, jak se vypořádat s domácí školou pro děti. Kosmetika se nesmí vyrábět doma a děti zase nesmí do výrobny. Bez dlouhého váhání zvítězila „investice“ do dětí. Pracovně to znamenalo zpomalit a odložit některé projekty. Bylo to správné rozhodnutí, protože pro děti byla covidová situace těžší než pro dospělé. Ty naše se nerady smiřovaly s tím, že nebudou vídat spolužáky, protože chodí do školy v jiném městě, dokonce v jiném okresu.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

  • Přírodní péče o vousy

    Na trhu sice již vidíme dostatečný výběr pánské kosmetiky, ovšem té 100% přírodní je pořád méně než pro ženy. Česká značka...

    Marek Zelený29.11.2022
  • Extra silné céčko pro zářivou pleť

    Česká tradiční značka aromaterapeutické kosmetiky Original ATOK představuje sérum pro rozjasnění a vyhlazení pleti s extra účinnou směsí dvou forem vitaminu...

    Jan Pešek29.11.2022
  • Rýma. Ideální čas se trochu rozmazlit

    Maat je česká rodinná značka aromaterapeutické kosmetiky prémiové kvality. Složení je 100% přírodní a produkty se k vám dostanou vždy čerstvé,...

    Marek Zelený22.11.2022
  • Ať to pro změnu zabalí někdo jiný

    No tak to neumíte, no! Ve všem ostatním jste dokonalí, ale i když vložíte nejvyšší úsilí do balení dárku podle návodu...

    Marek Zelený22.11.2022
  • Podle čeho si správně vybrat CBD olej

    Jiří Stabla je známým konopným aktivistou a předním výrobcem konopných produktů nejvyšší kvality. Léčit konopím se učil v Izraeli a na...

    Marek Zelený21.11.2022
  • Česká luxusní kosmetika Yage Organics zvítězila

    Yage (vyslovuj „jache“) je nová značka udržitelné biokativní kosmetiky, která se již stihla zařadit nejen mezi českou, ale i světovou špičku....

    Marek Zelený17.11.2022
  • Zázračně rychlé a snadné rozčesávání

    Česká značka Curapil se specializuje na produkty podporující zdraví vlasů a pokožky hlavy. Ideálním doplňkem k tabletám Curapil Original, které se...

    Marek Zelený16.11.2022
  • Anela: Čistá přírodní kosmetika, která jde vlastní cestou

    Andy a Ela spolu vyrábějí čistou přírodní kosmetiku pro ženy běžné a opravdové, jako jsou ony dvě. Kvalitou se jejich značka...

    Marek Zelený16.11.2022
  • Péče o pleť s výskytem akné ve zralém věku

    Česká společnost Kosmetika Capri přináší koncept Clairisine, ucelený program denní beauty rutiny navržený odborníky tak, aby se akné stalo velmi rychle...

    Marek Zelený14.11.2022
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.