Sociální sítě
Nahoru

Mýdlo je produkt, kterému už desítky let chyběl nápad

Bereme je do ruky několikrát denně, ale o jeho invenčním potenciálu příliš nepřemýšlíme. Spíš než jeho tvaru a barvy si všimneme vodního kamene usazeného na baterii. Kateřina Lasáková, která odpovídá na naše otázky, žila nějakou dobu v cizině, kde pochopila, že funkčnost bez estetického zážitku přináší jen poloviční radost.

Technické vzdělání ji zase naučilo důslednosti a pečlivosti, což jsou v ruční výrobě kosmetiky nepostradatelné vlastnosti. Jejím obchodním partnerem je manžel Rosťa, který se za mnoha let působení v poradenské firmě naučil mnoho o obchodu, lidech, počítačích, cizích jazycích, daních, účetnictví a poznal zblízka snad všechny způsoby, jak lze řídit podnik. Dnes pomáhá růst rodinné firmě, a jak říká, stále se je co učit.

Překvapí vás někdy zákazníci svými požadavky? Jsou jejich představy o účincích přírodní kosmetiky reálné?

Neřekla bych, že naši zákazníci mají nereálná očekávání, spíš kladou důraz na určité detaily, jako je například podíl bio složek nebo původ surovin. Tyto dotazy řadím k těm „administrativním“ a nejraději mám ty, které mě donutí k zamyšlení nebo vyhledání nových informací. Je prima vidět, kolik zákazníků se dnes zajímá o složení kosmetických výrobků.

Kdo je váš profesní vzor, s nímž byste se chtěla seznámit a učit se od něj?

Určitě je to Ariane Arsenault, zakladatelka kanadské značky La Fille de la Mer. Ta je mou velkou inspirací už od mých prvních pokusů. Sama kdysi začala z ničeho a nyní ji zná snad každá mýdlařka v Kanadě a USA. Velmi se mi také líbí značka Handmade in Florida, jejíž zakladatelka Zahida tvoří nádherná, jemná mýdla, která by se dala vystavovat jako malá umělecká díla, a nakonec chci zmínit ještě Tiggy z britské značky Future Primitive. Obdivuji její videa, v nichž vedle bravurní výroby stíhá ještě vyprávět o všem, co ji potkalo. Takových žen bych mohla vyjmenovat hodně, všechny vybudovaly své podnikání samy, jsou v něm úspěšné a vytvářejí krásné kvalitní produkty, které ostatním lidem dělají radost.

Do jaké země byste se jako majitelka firmy na přírodní kosmetiku chtěla podívat?

Ráda bych navštívila USA jako účastník Handmade Soap & Cosmetics Guild’s Annual Conference. Výrobci kosmetiky, dodavatelé surovin a technologičtí vývojáři z celé Severní Ameriky se jednou za rok sejdou, na workshopech představí svoje novinky, vymění si zkušenosti, vyzkoušejí nové technologie – zkrátka networking. Těším se, až padnou cestovní omezení a já se budu moci potkat s těmi, které jsem měla možnost vidět zatím pouze na YouTube.

Co je vaše slabost, za kterou nelitujete utratit peníze, i když je to trochu marnivost?

Ráda kupuji a zkouším nové vůně, představuji si, do jakých výrobků bych je použila a jaký by měly design. Jinak mi není líto peněz za cestování. S manželem a dětmi cestujeme rádi, poznáváme nová místa, jiné kultury, zajímavé lidi a v neposlední řadě i místní gastronomii. Věříme, že díky tomu se našim dětem otvírají obzory a zjišťují, jak jsme každý jiný a vlastně všichni stejní.

Ovlivnila covidová situace váš byznys k lepšímu, nebo horšímu?

Ten dopad měl tři podoby. Nemuseli jsme sice zavřít, protože nemáme vlastní prodejnu, ale přišli jsme o možnost prodávat na trzích. Tím jsme přišli o jeden z mála přímých kontaktů se zákazníky, kdy rádi pozorujeme, jak na ně naše výrobky působí, povídáme si s nimi o jejich zkušenostech nebo životních příbězích. To všechno nám dodává spoustu pozitivní energie.

Kvůli zavřeným obchodům samozřejmě utrpěly naše velkoobchodní tržby, ale ve srovnání s problémy řady našich prodejců, z nichž někteří se postupně stali kamarády, se to vůbec nedá srovnávat. Proto jsme se pro ně snažili vymyslet podporu formou slev nebo odložené splatnosti. Neočekávané však bylo, jak se vypořádat s domácí školou pro děti. Kosmetika se nesmí vyrábět doma a děti zase nesmí do výrobny. Bez dlouhého váhání zvítězila „investice“ do dětí. Pracovně to znamenalo zpomalit a odložit některé projekty. Bylo to správné rozhodnutí, protože pro děti byla covidová situace těžší než pro dospělé. Ty naše se nerady smiřovaly s tím, že nebudou vídat spolužáky, protože chodí do školy v jiném městě, dokonce v jiném okresu.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

  • Den do růžova

    Dobře jste se vyspali a cesta do koupelny je radostná, ideálně posetá plátky růží. Na poličce čekají tři pečující produkty české...

    Vivien Voldřichová24.5.2023
  • Výživa nehtů a rtů plná přírody

    Ženám, které hledají opravdovou kvalitu, nabízí Kosmetika Capri produkty značek La Chèvre, Le Chaton a Capramedic. Všechny přípravky jsou lokální, vyráběné...

    Vivien Voldřichová18.5.2023
  • Ovocné mlsání s Candy Soap

    Česká rodinná značka Candy Soap se specializuje na ruční výrobu čerstvé přírodní kosmetiky v malých objemech. Poznávacím znamením je veselé logo,...

    Marek Zelený17.5.2023
  • Nová éra péče o pleť

    Iuvenio přední česká značka oblasti péče o pleť, která zákazníkům přináší nejen špičkový produkt, ale i originální zážitek z jeho aplikace....

    Vivien Voldřichová16.5.2023
  • Proč neopomíjet tonizaci pleti

    Mnoho žen při každodenní péči o pleť tonizaci přehlíží jako nedůležitý krok. To je ale velká škoda, protože má hned několik...

    Marek Zelený12.5.2023
  • Zamávejte rozšířeným pórům. Navždy

    Rozšířené póry jsou nejen neestetické, ale také problematické, protože do nich snadno vniká pot smíchaný s líčením a nečistotami z ovzduší....

    Marek Zelený11.5.2023
  • Co nikdy nevyjde z módy

    Vyžehlená bílá košile, džíny Levi’s 501, černobílá fotografie v rámu nebo židle č. 14. A samozřejmě čistá, hladká pleť. Na produkty,...

    Marek Zelený10.5.2023
  • Dezert těsně před spaním

    Není to taková dekadence, jak se zdá. Našlehaný krém, jemný, bohatý, se sladkou vůní zralého manga a barvou čerstvé smetany je...

    Marek Zelený9.5.2023
  • Krásná i bez make-upu

    Oblíbeným produktem české značky Original ATOK, která už 25 let vyrábí aromaterapeutickou kosmetiku vysoké kvality, jsou přírodní rozjasňující BB krémy s...

    Marek Zelený21.4.2023
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.