Existence každé malé kosmetické značky stojí a padá na důvěře zákazníka, v boji o jeho trvalou přízeň však nelze soupeřit s velkými zavedenými výrobci, kteří mohutně investují do reklamy. Jedinou cestou je vyrábět v co nejvyšší kvalitě a u každého produktu zajistit maximální bezpečnost jeho použití.
Na začátku je obvykle nápad a chuť nabídnout něco nového. Buď úplně nový typ výrobku, nebo originální kombinaci vůní či barev. Tvůrce kreslí, očichává, navrhuje neobvyklé tvary, hledá nové přísady a zkouší jejich poměry.
Když jsou v Candy Soap s výsledkem této fáze spokojeni, přizvou ke spolupráci odborníka z oboru farmacie. Ten zkoumá, zda jsou všechny ingredience bezpečné a jestli při jejich kombinování nemůže dojít k nežádoucím projevům.Na každou z použitých surovin provede rešerši z dostupných vědeckých studií, aby měl jistotu, že nejsou známy nežádoucí vedlejší účinky.
Na základě rešerší a posouzení dalších parametrů, jako je např. výpočet expozice pokožky, způsob konzervace a balení, vypracuje odborník „Zprávu o bezpečnosti kosmetického přípravku“. Struktura a obsah tohoto dokumentu jsou dány závaznými předpisy Evropské unie a bez něj nesmí být na území EU žádný kosmetický výrobek prodáván. Kontrolu dodržování této povinnosti provádí Krajská hygienická stanice, a to osobně, přímo v provozovně.
Před zahájením prodeje musí výrobce svůj produkt ještě zaregistrovat v databázi kosmetických přípravků Evropské unie – v tzv. registru CPNP. Kromě informací o složení výrobku je zde uložena i fotografie výrobku a jeho balení. Smyslem této povinné registrace je to, aby měla Krajská hygienická stanice nebo další instituce zajišťující ochranu veřejného zdraví rychlý přístup ke všem informacím, které by mohly být užitečné v případě náhlé a nečekaně silné alergické reakce u spotřebitele.
Ano, je to komplikované a administrativně náročné, na druhou stranu tyto závazky nutí výrobce k tomu, aby dodržoval vysoký standard výroby, chránil zákazníkovo zdraví a tím i svou dobrou pověst.
Tak to alespoň chápou v Candy Soap