Nápoj Coca-Cola se v Česku i na Slovensku dodnes spojuje s nezaměnitelnou chutí a radostí v každém doušku. V průzkumu agentur STEM a FOCUS téměř pětina obyvatel Česka (18 %) a také Slovenska (19 %) uvedla, že jim nápoj Coca-Cola přináší asociaci se silnými životními momenty, jako jsou oslavy nebo svátky.
Přestože se zájem zákazníků a produkce legendárního nápoje Coca-Cola rok od roku zvyšují, jeho uhlíková stopa je stále menší. Dow Jonesův index trvalé udržitelnosti, přední globální ukazatel udržitelnosti, hodnotí za rok 2020 společnost Coca-Cola HBC jako nejudržitelnější nápojovou firmu světa. V roce 2020 se společnosti podařilo snížit CO2 na litr vyrobeného nápoje až na 16,25 g, tedy na polovinu oproti roku 2018.
Coca-Cola a ekologie v současnosti
▪ O 57 % energeticky úspornější chladničky pro partnery v HoReCa, tzv. ICoolers, které v roce 2020 ušetřily 72 tun CO2.
▪ Trend snižování spotřeby vody ve výrobním procesu (1,61 litru vody na litr vyrobeného nápoje).
▪ Obměna vozového parku a přechod na vozidla s alternativním pohonem, díky čemuž sníží do roku 2030 Coca-Cola HBC své emise v České republice a na Slovensku o 55 % oproti roku 2017.
▪ Uvedení rPET láhve u Natury a Romerquelle, která je 100% vyrobená z recyklovaného PET materiálu z bývalých lahví.
„Udržitelnost je naším prioritním cílem. Za každou naši prodanou láhev chceme do roku 2025 vysbírat a recyklovat jednu láhev či plechovku, a také lokálně vyrábět minimálně 50 % našich obalů z recyklovaných surovin,“ přibližuje globální cíle Dan Timotin.
Mimořádná atmosféra připomínající 50. výročí výroby nápoje v Česku a na Slovensku se přetaví již od června i do speciální edice obalů. Etikety lahví i plechovek budou zdobit české a slovenské dominanty. Příznivci legendární chuti se mohou těšit na láhve v limitovaném designu a letní soutěže, během nichž Coca-Cola nabídne až 550 cen. Hlavní cenou bude zlatá mince v hodnotě 35 000 Kč, o kterou budou hrát příznivci nápoje každý den.