Pravý kaviár bývá označován za černé zlato, a to nikoli bezdůvodně. Jeho cenu určuje nejen dostupnost, ale také rozdíly v kvalitě jiker. Dopřát si skutečně kvalitní kaviár tak mohl jen málokdo – až doposud!
Cílem společnosti Pearla Caviar je změnit vnímání kaviáru coby nedosažitelné pochoutky. I z toho důvodu se letos spojila s restauracemi ze sítě La Collezione a v týdnu od 18. do 27. června 2021 společně uspořádají Prague Caviar Week. Každý ze zapojených podniků nabídne své vlastní pokrmy s kaviárem, a tak zájemci mohou ochutnat pestrou přehlídku delikates, jež budou korunovány lesklými kuličkami černého zlata.
Mýtus o vzácnosti kaviáru se do jisté míry zakládá na pravdě. Nekontrolovaný lov jeseterů ve volné přírodě a jediná možnost odběru jiker usmrcením ryb měly za následek jejich téměř úplné vyhynutí. Z toho důvodu byl lov jeseterů ve volné přírodě zcela zakázán, což zapříčinilo raketový nárůst ceny kaviáru.
V současné době už to však neplatí. Díky jeseteřím farmám byla populace ryb obnovena a byly vyvinuty metody sklizně kaviáru neinvazivní cestou. Jesetera tak není nutné usmrtit. Ryby se pak dožívají vyššího věku, kdy jsou jejich jikry nejkvalitnější a nejchutnější. Jelikož také není třeba populaci po každé sklizni obnovovat, cena kaviáru postupně klesá a stává se opět dostupným.
„Cílem naší produkce je změnit vnímání kaviáru jako něčeho nedosažitelného a určeného jen pro ty nejbohatší. Spojení ekologicky udržitelného způsobu chovu s neinvazivním způsobem sklizně kaviáru nám umožňuje nabízet prémiový kaviár za cenu, kterou si čas od času může dovolit každý,“ vysvětluje Tomáš Šapovalov ze společnosti Pearla Caviar.