Koronavirová pandemie a bezpečnostní opatření loni udeřily na veřejný sektor, na jednu oblíbenou aktivitu Čechů ovšem negativní dopad neměly: na grilování. Od zavřených restaurací se Češi přesunuli na zahrady a trend připravit si kvalitní jídlo doma pokračuje i v letošní grilovací sezoně.
Grilování je pro Čechy něco jako národní sport. Jakýkoliv výrobek určený k přípravě na otevřeném ohni si alespoň jednou za rok koupí 8 z 10 českých domácností, typická domácnost nakupuje tyto produkty sedmkrát za rok. Aktuální údaje společnosti Gfk Czech poukazují na to, jak značně je grilování v tuzemsku oblíbené.
Společně s vyšším zájmem o grilování stoupají i nároky spotřebitelů. Nad ohněm už nerotují pouze buřty, steaky nebo klobásy, řada lidí zahrnuje do svého menu na gril také další, zdravější položky: kukuřici, lilek, cuketu, brambory nebo třeba špíz s paprikou a rajčaty. Jako dezert se zase hodí grilované ovoce, třeba ananas, jablka i hrušky, při dochucení grilovaných pokrmů jsou čím dál oblíbenější čerstvé či sušené bylinky. Vedle kvality masných výrobků si Češi stále častěji všímají i obsahu marinád nebo dresinků.
Ale nejde pouze o potraviny, Češi také víc investují do samotného vybavení – v kurzu nejsou jen kvalitnější grily, ale zvýšený zájem o své výrobky registruje také segment plynových ohnišť, který nabízí posezení přímo u stolu s ohništěm uprostřed.
„Možná je to pro to, že v případě plynových ohnišť nejde jen o samotný gastronomický zážitek, ale také o atmosféru – plameny dodají příjemné osvětlení i teplo v případě chladnějšího počasí. Vše navíc bez kouře, který neobtěžuje ani společnost u ohniště, ani sousedy,“ říká Eva Harapesová, ze společnosti Karma Český Brod, která se specializuje na výrobu venkovních ohnišť Infinity.
Plynové ohniště navíc nevyžaduje žádnou speciální péči. Po použití je však vhodné odebrat vychladlá polena či lávové kameny a zakrýt ohniště speciálním víkem. Tím je hořák chráněn před nežádoucími nečistotami. Navíc se tak zvětší užitná plocha stolu, pokud zrovna není potřeba ohně.