Sociální sítě
Nahoru

Úskalí koupě luxusních vozidel po operativním leasingu

Luxusní vozidla jsou pro běžného člověka téměř nedostupná. Díky tomu je 90% jejich prodejů realizováno pro firmy nebo živnostníky. Firmy nebo živnostníci a to zejména plátci DPH mohou vozidla uplatnit jako klasický výrobní, služební stroj a tedy z něj smazat DPH. To jej z pohledu vstupu zlevní o 21%. Po prodeji je samozřejmě část této výhody umazána, protože je vůz prodán opět s DPH 21%. Tento segment také našel svůj smysl v operativním leasingu, což je určitá forma výpůjčky vozidla za úhradu nájemní splátky. Díky tomu je vozidla s kupní cenou 1 500 000 Kč dostupné za 15 000 Kč / měsíc bez DPH. Tímto způsobem se na trh dostane neskutečné množství luxusních vozidel. Nicméně vozy po operáku jsou specifické. Můžete si být jistí, že na autě například nebyla wrap fólie, ale nemůžete si být jistí jak se provozovatel choval k mechanice vozidla.

Jev automobilů z předváděček.

Automobily, které v autosalonech sklouží jako předváděčky jsou využívány k předvádění. Nikdo je nezahřívá. Nikdo s nimi nejezdí jemně. Nikdo je nešetří ani neopečovává. Naopak musí pracovat tzv. „do plných“ a to ihned. Standardním je předvádění vozu se studeným motorem, který je potřeba rychle prohřát, aby jel jak má. Tedy ostrá jízda prodejce ihned po startu je pravidlem nikoliv vyjímkou. Tento jev odrazuje velké procento zájemců o nové nebo specifické ojeté auta po operativním leasingu.

Operativní leasing zvýšil dostupnost luxusního segmentu a vozidla se tak stávají „předváděcími“ vozy pro osobní předvádění lidí. Ve splátce je zahrnuto vše a tak s vozidlem můžete jezdit v rámci mezí tak jak chcete. Pokud nevykážete nadměrné opotřebení tak je všechno jedno. Tím pádem často dochází k chování, které jsme dříve vídali u předváděček. Nový automobil vydrží mnoho a zpravidla si náklady z rámce úvodních 2-3 let operativního leasingu nechá až pro následujícího majitele.

Na druhou stranu není pravidlem, že by se všichni k operáku chovali stejně.  „Vše prakticky poznáte z opotřebení, oděrek, dlouhodobé spotřeby a signálů vnitřního a vnějšího opotřebení“ říká Martin Hajna z autoservis Děčín. Mezi zákazníky je mnoho firem / lidí, kteří se k autu zle chovat prostě neumí. Nicméně vysoká ostražitost je jistě na místě.

Tento článek je reklamním sdělením

Více z rubriky Auta

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.