Sociální sítě
Nahoru
reklama

Největším luxusem je zdravá, pěstěná pleť

Na značku pomalé etické kosmetiky Poetiko dohlížejí od kolébky čtyři dobré sudičky: Příroda, Vědecký pokrok, Etický přístup a Rituály zpomalení. Okolí je však zná spíše pod jejich občanskými jmény Monika, Aneta, Kristýna a Kateřina. Všechny jsou mladé, okouzlující a plné života. Jaká asi bude kosmetika, která jim vzniká pod rukama?

Zleva: Ing. Kateřina Nováková (výzkum a vývoj vůní, Rituály zpomalení), Ing. Monika Šimonová (produktová manažerka a idea maker, Příroda), Mgr. Kristýna Volfová (brand manažerka, Etický přístup), Ing. Aneta Fránková (výzkum a vývoj kosmetiky, Vědecký pokrok)

Překvapí vás někdy zákaznice svými požadavky? Jsou jejich představy o účincích přírodní kosmetiky reálné?

Naopak nás překvapuje, že zákaznice často žádné konkrétní požadavky nemají. V Česku bohužel stále ještě panuje mýtus, že když je kosmetika přírodní, nemůžeme od ní očekávat žádné převratné účinky, že sice může být příjemná, nezávadná a dobrá pro planetu, ale s vráskami nebo akné nám nepomůže. To dávno není pravda. Za posledních pár let došlo na tomto poli k ohromnému rozvoji, většinu účinných syntetických látek už umíme nahradit přírodními alternativami, čehož v POETIKO hojně využíváme. Nedávno jsme například uvedly na trh krém s aktivní látkou z kaštanu koňského, která funguje jako přírodní lifting, a podle reakcí zákaznic jsou jeho účinky viditelné už po několika týdnech. Takže i ženy, které chtějí řešit konkrétní požadavky náročnější pleti, se mohou na přírodní kosmetiku s důvěrou spolehnout.

Kdo je váš profesní vzor, se kterým byste se chtěly seznámit a učit se od něj?

Každá z nás takové vzory má, ale v POETIKO chceme jít vlastní cestou. Učíme se tedy hlavně jedna od druhé navzájem, také z každodenních chyb a omylů. Inspirací jsou nám často ženy v našem okolí, jejich nápady, problémy i radosti. Protože právě pro ně to všechno děláme.

Do jaké země byste se jako tvůrkyně přírodní kosmetiky chtěly podívat? A proč?

Lákají nás skandinávské země, které jsou perfektní ukázkou spojení vědy a přírody. Sever je bohatý na účinné přírodní ingredience, od medicinálních hub přes vitaminy nabité lesní plody, až po březovou vodu. Při výrobě kosmetiky tam často čerpají z lokálních tradic a zároveň do ní integrují nejnovější technologické postupy, které jsou ve Skandinávii na hodně vysoké úrovni.

Přístup k péči o pleť obdivujeme také u Francouzek. Až na ikonické rudé rtěnky používají obvykle minimum make-upu, zato si dávají extrémně záležet na výběru pečujících produktů. Vědí totiž, že největším luxusem je zdravá, pěstěná pleť a jedině na takové vypadá make-up dobře. A to se nám líbí, s tím se ztotožňujeme.

Co je vaše slabost, za kterou nelitujete utratit peníze, i když je to trochu marnivost?

Když jsme se s kolegyněmi zamýšlely nad touto otázkou, shodly jsme se, že máme slabost pro rtěnky od přírodních udržitelných značek. Nanést trochu na rty, usmát se, a hned je den lepší. Také máme zálibu ve vonných svíčkách a difuzérech, zkrátka v předmětech, které nám pomohou po náročném dni zpomalit, relaxovat a být tady a teď. Tyto naše libůstky se brzy projeví i v portfoliu značky, na což se moc těšíme.

Ovlivnila covidová situace váš byznys k lepšímu, nebo horšímu?

Asi jako každá začínající firma jsme nejprve pocítily důsledky výrazně negativní. Z dlouhodobého hlediska ale musíme říct, že na péči o pleť, obzvláště tu přírodní, měla covidová situace v určitých ohledech i pozitivní vliv. Během dlouhých lockdownů omezily ženy líčení a místo dekorativní kosmetiky se zaměřily spíše na její uzdravení a poskytování kvalitní pěsticí péče. Zároveň byla většina z nás chtě-nechtě nucena zpomalit, mnozí si ale toto pomalejší a vědomější tempo chceme udržet i nadále, včetně večerních a ranních kosmetických rituálů. V neposlední řadě se také v mnoha zákaznících probudila racionální solidarita – prostě se vědomě rozhodli, že budou podporovat malé lokální firmy, za což jsme moc vděčné.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

  • Čeští vědci našli způsob, jak zpomalit proces stárnutí pleti

    Patentovaná technologie vyvinutá ve spolupráci s Univerzitou Karlovou, nádherná dóza z českého porcelánu Thun a víčko z dubového dřeva z královéhradeckých...

    Marek Zelený20.6.2022
  • Aloe vera jak ji možná neznáte

    Mladá česká značka přírodní kosmetiky My (vyslovuje se „máj“), uvedla na trh 100% přírodní olej z aloe vera, který se v...

    Marek Zelený20.6.2022
  • Věčné téma hubnutí

    Nežádoucí nabírání hmotnosti není nic jiného než symptom, kterým se vám tělo snaží napovědět, že něco děláte špatně. Váš energetický příjem...

    Marek Zelený17.6.2022
  • Letní péče o pleť s kosmetikou plnou kozího mléka

    Všichni se těšíme na slunečné dny u vody, naše pleť však během nich dostává pořádně zabrat. Chraňte ji a nezapomeňte, že...

    Marek Zelený15.6.2022
  • Klara Rott pro hosty hotelu Andaz

    Proslulý řetězec Hyatt otevřel v Praze nový lifestylový hotel Andaz, jehož design je inspirován mýty a legendami české historie. Vybavení všech...

    Marek Zelený7.6.2022
  • Péče o sluncem políbenou pokožku

    Česká značka Feelo specializující se na výrobu jedlé kosmetiky uvádí letní novinky, s nimiž si na dlouho uchováte zdravou barvu. Olej...

    Marek Zelený7.6.2022
  • Designová mýdla pro potěchu smysslů

    Příběh české značky Smyssly začal tuhými mýdly, která dodnes patří mezi její nejoblíbenější produkty. Všechna se dočkala nových designových obalů a...

    Marek Zelený7.6.2022
  • Jemné umění nečekaného obdarování

    Chcete poděkovat kolegyni v práci za laskavost, přinést na návštěvu u přátel něco víc než očekávanou lahev vína, nebo jen tak...

    Marek Zelený6.6.2022
  • Ecce Vita: kosmetika pro život v digitálním věku

    Nový krém české značky Ecce Vita je navržen pro každodenní ochranu pleti v prostředí velkoměsta, zejména pro ochranu před všemi druhy...

    Marek Zelený30.5.2022
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.