Sociální sítě
Nahoru

Největším luxusem je zdravá, pěstěná pleť

Na značku pomalé etické kosmetiky Poetiko dohlížejí od kolébky čtyři dobré sudičky: Příroda, Vědecký pokrok, Etický přístup a Rituály zpomalení. Okolí je však zná spíše pod jejich občanskými jmény Monika, Aneta, Kristýna a Kateřina. Všechny jsou mladé, okouzlující a plné života. Jaká asi bude kosmetika, která jim vzniká pod rukama?

Zleva: Ing. Kateřina Nováková (výzkum a vývoj vůní, Rituály zpomalení), Ing. Monika Šimonová (produktová manažerka a idea maker, Příroda), Mgr. Kristýna Volfová (brand manažerka, Etický přístup), Ing. Aneta Fránková (výzkum a vývoj kosmetiky, Vědecký pokrok)

Překvapí vás někdy zákaznice svými požadavky? Jsou jejich představy o účincích přírodní kosmetiky reálné?

Naopak nás překvapuje, že zákaznice často žádné konkrétní požadavky nemají. V Česku bohužel stále ještě panuje mýtus, že když je kosmetika přírodní, nemůžeme od ní očekávat žádné převratné účinky, že sice může být příjemná, nezávadná a dobrá pro planetu, ale s vráskami nebo akné nám nepomůže. To dávno není pravda. Za posledních pár let došlo na tomto poli k ohromnému rozvoji, většinu účinných syntetických látek už umíme nahradit přírodními alternativami, čehož v POETIKO hojně využíváme. Nedávno jsme například uvedly na trh krém s aktivní látkou z kaštanu koňského, která funguje jako přírodní lifting, a podle reakcí zákaznic jsou jeho účinky viditelné už po několika týdnech. Takže i ženy, které chtějí řešit konkrétní požadavky náročnější pleti, se mohou na přírodní kosmetiku s důvěrou spolehnout.

Kdo je váš profesní vzor, se kterým byste se chtěly seznámit a učit se od něj?

Každá z nás takové vzory má, ale v POETIKO chceme jít vlastní cestou. Učíme se tedy hlavně jedna od druhé navzájem, také z každodenních chyb a omylů. Inspirací jsou nám často ženy v našem okolí, jejich nápady, problémy i radosti. Protože právě pro ně to všechno děláme.

Do jaké země byste se jako tvůrkyně přírodní kosmetiky chtěly podívat? A proč?

Lákají nás skandinávské země, které jsou perfektní ukázkou spojení vědy a přírody. Sever je bohatý na účinné přírodní ingredience, od medicinálních hub přes vitaminy nabité lesní plody, až po březovou vodu. Při výrobě kosmetiky tam často čerpají z lokálních tradic a zároveň do ní integrují nejnovější technologické postupy, které jsou ve Skandinávii na hodně vysoké úrovni.

Přístup k péči o pleť obdivujeme také u Francouzek. Až na ikonické rudé rtěnky používají obvykle minimum make-upu, zato si dávají extrémně záležet na výběru pečujících produktů. Vědí totiž, že největším luxusem je zdravá, pěstěná pleť a jedině na takové vypadá make-up dobře. A to se nám líbí, s tím se ztotožňujeme.

Co je vaše slabost, za kterou nelitujete utratit peníze, i když je to trochu marnivost?

Když jsme se s kolegyněmi zamýšlely nad touto otázkou, shodly jsme se, že máme slabost pro rtěnky od přírodních udržitelných značek. Nanést trochu na rty, usmát se, a hned je den lepší. Také máme zálibu ve vonných svíčkách a difuzérech, zkrátka v předmětech, které nám pomohou po náročném dni zpomalit, relaxovat a být tady a teď. Tyto naše libůstky se brzy projeví i v portfoliu značky, na což se moc těšíme.

Ovlivnila covidová situace váš byznys k lepšímu, nebo horšímu?

Asi jako každá začínající firma jsme nejprve pocítily důsledky výrazně negativní. Z dlouhodobého hlediska ale musíme říct, že na péči o pleť, obzvláště tu přírodní, měla covidová situace v určitých ohledech i pozitivní vliv. Během dlouhých lockdownů omezily ženy líčení a místo dekorativní kosmetiky se zaměřily spíše na její uzdravení a poskytování kvalitní pěsticí péče. Zároveň byla většina z nás chtě-nechtě nucena zpomalit, mnozí si ale toto pomalejší a vědomější tempo chceme udržet i nadále, včetně večerních a ranních kosmetických rituálů. V neposlední řadě se také v mnoha zákaznících probudila racionální solidarita – prostě se vědomě rozhodli, že budou podporovat malé lokální firmy, za což jsme moc vděčné.

Více z rubriky Průvodce českou kosmetikou

  • Den do růžova

    Dobře jste se vyspali a cesta do koupelny je radostná, ideálně posetá plátky růží. Na poličce čekají tři pečující produkty české...

    Vivien Voldřichová24.5.2023
  • Výživa nehtů a rtů plná přírody

    Ženám, které hledají opravdovou kvalitu, nabízí Kosmetika Capri produkty značek La Chèvre, Le Chaton a Capramedic. Všechny přípravky jsou lokální, vyráběné...

    Vivien Voldřichová18.5.2023
  • Ovocné mlsání s Candy Soap

    Česká rodinná značka Candy Soap se specializuje na ruční výrobu čerstvé přírodní kosmetiky v malých objemech. Poznávacím znamením je veselé logo,...

    Marek Zelený17.5.2023
  • Nová éra péče o pleť

    Iuvenio přední česká značka oblasti péče o pleť, která zákazníkům přináší nejen špičkový produkt, ale i originální zážitek z jeho aplikace....

    Vivien Voldřichová16.5.2023
  • Proč neopomíjet tonizaci pleti

    Mnoho žen při každodenní péči o pleť tonizaci přehlíží jako nedůležitý krok. To je ale velká škoda, protože má hned několik...

    Marek Zelený12.5.2023
  • Zamávejte rozšířeným pórům. Navždy

    Rozšířené póry jsou nejen neestetické, ale také problematické, protože do nich snadno vniká pot smíchaný s líčením a nečistotami z ovzduší....

    Marek Zelený11.5.2023
  • Co nikdy nevyjde z módy

    Vyžehlená bílá košile, džíny Levi’s 501, černobílá fotografie v rámu nebo židle č. 14. A samozřejmě čistá, hladká pleť. Na produkty,...

    Marek Zelený10.5.2023
  • Dezert těsně před spaním

    Není to taková dekadence, jak se zdá. Našlehaný krém, jemný, bohatý, se sladkou vůní zralého manga a barvou čerstvé smetany je...

    Marek Zelený9.5.2023
  • Krásná i bez make-upu

    Oblíbeným produktem české značky Original ATOK, která už 25 let vyrábí aromaterapeutickou kosmetiku vysoké kvality, jsou přírodní rozjasňující BB krémy s...

    Marek Zelený21.4.2023
Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.