„S elektrickým vozem Opel Coesa-e jsme původně měli strávit víkendové ježdění po Jižních Čechách na dosah a dojezd nabíjecích stanic. Ale znáte to, když máte čas a prostor pro nápady, tak proč skutečně neotestovat nejenom plnou elektriku, ale taky samy sebe,“ prozrazuje nadporučík ve výslužbě Lukáš Kvapil během rozhovoru v průběhu Velké ceny Zbraně & náboje. Na místo po Čechách se totiž rozhodl s elektrickým vozem dojet do hotelu Kempinski ve Vysokých Tatrách.
Velkou devizou německého stoprocentně elektrického vozu Corsa-e je dojezd, a to až 337 km při jediném nabití. I to, díky moderním technologiím, probíhá relativně rychle, a tak se 80 % baterie nabije za pouhých 30 minut, při delší cestě se tak nabízí krátká pauza na oběd.
„Na nájezdu na D1, která byla úplně prázdná, jsem nasadil rychlost 130 km/hod. K mému překvapení jsem však velmi rychle poznal, že to není to pravé pro elektrické auto. Sledoval jsem pečlivě dojezd a ten utíkal rychleji než ujeté kilometry. Po ujetí 130 km mi ukazoval dojezd 50 km. Z předpokládaného dojezdu se tak stala zhruba polovina. Samozřejmě chybou byla moje nezkušenost, styl jízdy a také naložení,“ vzpomíná Lukáš Kvapil na svou první jízdu.
„Po spuštění doporučené aplikace na dobíjecí stanice mě překvapila jejich četnost na našem území. V klidu jsme tak dojeli k první volné stanici, kde jsme nabili baterii na 90 %, což zabralo pouhých 35 minut. Nečekal jsem do plného nabití a odjel s vypočítaným dojezdem 298 km. Změnil jsem styl jízdy a začal pracovat s maximální rychlosti 115 km/hod – najednou se spotřeba začala snižovat,“ prozrazuje.
První zástupce nové elektrické divize automobilky Opel dokáže být i reprezentativní. „Při vjezdu k hotelu Kempinski ve Vysokých Tatrách jsme trochu zatrnuli. Přehlídka zaparkovaných vozidel nám ukazovala, že krása a luxus zde budou asi hlavním tématem. Očekával jsem, že mě u vstupu portýr vykáže z místa, protože vozidlo nedosahuje hodnoty prémiových značek. Byl jsem mile překvapen. Hned mi nabídli možnost nabíjení na několika stanicích a to zcela zdarma, nebo za poplatek 5 euro u vedlejšího hotelu.“
„Jako milovník aut a vůně benzínu jsem si úplně zvykl na styl a vlastně životní cestu v elektrickém světě. Není žádný problém se přizpůsobit v této komunitě a vlastně jsem měl cestu více na pohodu. Při tankování jsem si vždy odpočinul a dokonce na cestě zpátky při posledním tankování jsem dokonce hodinu spal a to bych s normálním vozem neudělal. A to je možná předpoklad, že se kolikrát přecení síly a může dojít k mikrospánku,“ popisuje své zážitky z jízdy Lukáš Kvapil. Koneckonců, z knizy Slzy rytíře z Dakaru, kterou právě vydal, je patrné, že spalovací motory byly až do teď jeho doménou.
„Jedním slovem jsem se zamiloval. V městském provozu jej beru na 100 %. Na ježdění delší trasy jsou ještě rezervy, ale není to problém. Tabulkovému dojezdu 330 km věřím, protože ve městě jsem dojel 305 km a mimo na delších trasách jsem průměrně najel 240 km při plném nabití. Stačí pár rad nebo osobně si vše vyzkoušet. S novým Opel Corsa-e jsem najel 1600 km za pět dní. Mohu tedy potvrdit, že opravdu není nesmyslem vydat se s elektrikou do zahraničí. Za ten zážitek to stojí,“ uzavírá vyprávění ze své první cesty elektrovozem na Slovensko.