Kia EV6 je nový elektrický crossover z dílny jihokorejského automobilového koncernu. Jaký tento vůz vlastně je?
Jízdní vlastnosti
Na novinku se ihned v recenzích snesly superlativy. Luxusní Kia EV6 podle prvních zkušeností předznamenává novou éru automobilky.
Automobil je specifický nejen tím, že je vybaven elektromotorem. Do vínku dostal i unikátní konstrukci. Díky platformě E-GMP, která byla navržena speciálně pro vozidla značky Kia, vykazuje všestranně vysoce kvalitní jízdní vlastnosti.
Může se pyšnit dobrou stabilitou při vyšších rychlostech i precizním chováním v zatáčkách. O zlepšení stability, ale také o lepší ovladatelnost a komfort se v případě nového modelu z dílny Kia stará pětiprvkové zavěšení kol společně s první sériově vyráběnou integrovanou hnací nápravou na světě IDA (Integrated Drive Axle).
Rychlost a dojezd
V provedení GT navíc uspokojí i ty, kteří prahnou po skutečně dynamické jízdě. Zrychlit z 0 na 100 km/h zvládne už během 3,5 vteřiny. Maximální rychlost se pak může vyšplhat i na 260 km/h. Rozšířené dynamické schopnosti vozu pak můžeme očekávat hlavně u stálého pohonu všech čtyř kol. Zájemce si však může zvolit i pohon dvou kol.
Tento crossover nabízí dojezd až 528 km v rámci standardu WLTP. V případě běžné jízdy po městě pak zvládne ještě více, až 740 km. Zvládne se přitom dobít z pouhých 10 % až na 80 % procent během 18 minut. K prodloužení dojezdu o 100 km stačí pouze 4,5 minuty nabíjení.
Interiér a výbava
Interiér automobilu nabídne maximální komfort a pocit, který si v ničem nezadá s luxusní limuzínou. Velkoryse řešený prostor však udělá radost spíše samotnému řidiči. Co se týče posádky na zadních sedadlech, má už v tomto směru nové vozidlo jisté rezervy. Ve své třídě nicméně Kia nemá konkurenci a úspěšně se vyrovnává svým souputníkům z vyšších tříd.
V ovládání nevybočila Kia ze svého zavedeného standardu. Dominantním prvkem či palubní desky je trojice displejů s velkou úhlopříčkou 12,3 palce.
Prakticky nezbytnou součást výbavy tvoří nouzové brzdění nebo adaptivní tempomat s udržováním jízdy v pruhu. Z dalších nadstandardních prvků lze jednoznačně vyzdvihnout například sofistikovaného parkovacího asistenta. Ten je tvořen ultrazvukovými senzory doplněnými o 360° kamerový pohled a systém, který zvládne najít parkovací místo jednoduše zcela sám.
Design
Co se týče designu, vydal se tvůrčí tým Kia tak trochu proti proudu, když se k bateriovému pohonu na první pohled „přiznal“. Řada značek se naopak stále snaží technologickou inovaci potlačit a elektromobily designuje do víceméně klasické podoby.
Nová Kia na sebe právě na silnici strhne pozornost, byť ji ve srovnání s konkurencí nemůžeme označit za prvoplánově líbivou. Na pohled také působí mnohem subtilněji, přestože disponuje úctyhodnou délkou 468 centimetrů.