Dojezd a hospodárnost jsou v éře elektromobility zásadními faktory. Elektromobily s dlouhým dojezdem jsou vhodné i pro cestování na velké vzdálenosti. Vysoká hospodárnost kromě toho umožňuje používat menší, a tím i lehčí sady akumulátorů.
Mercedes-Benz přitom plní roli průkopníka. Skvělým příkladem je model EQS, který je aktuálně v oblasti dojezdu premiantem. EQS 450+ s nejvyšším výkonem 245 kW (kombinovaná spotřeba elektrické energie podle metodiky WLTP: 19,8-15,7 kWh/100 km; emise CO2: 0 g/km) ujel v testu společnosti Edmunds, renomovaného amerického poskytovatele informačních služeb v automobilovém odvětví, na jedno nabití akumulátorů 422 mil (679 km). To je o 77 mil (124 km) více než všechny ostatní elektromobily, které dosud prošly tímto testem.
Mercedes-Benz nyní uskutečňuje další významný krok v podobě studie VISION EQXX. Na základě interních, digitálních simulací lze vycházet z toho, že tato inovativní technická studie ujede v reálném silničním provozu na jedno nabití sady akumulátorů více než 1000 kilometrů .
Tím by z hlediska dojezdu dosáhla nové úrovně. Kromě zvýšení hospodárnosti byly při vývoji důležité i další cíle, především šetrné využívání surovin a nejlepší možná ochrana životního prostředí. Inženýři společnosti Mercedes-Benz proto zvolili komplexní přístup, který zahrnuje mimo jiné optimalizaci všech komponentů velmi moderního elektrického hnacího řetězce nebo využití lehkých a trvale udržitelných materiálů.
Při vývoji nalezla uplatnění i další opatření pro zvyšování hospodárnosti, od pneumatik s extrémně nízkým valivým odporem přes zdokonalenou aerodynamiku (cx = 0,17) až po aplikaci nejmodernějšího softwaru. Výsledkem je studie VISION EQXX, která překonává dosavadní technické hranice a stanovuje nová měřítka energetické hospodárnosti.
„Mercedes-Benz VISION EQXX ukazuje, jak si představujeme budoucnost elektromobilu. Za pouhých jeden a půl roku jsme vyvinuli nejhospodárnější Mercedes všech dob – se spotřebou elektrické energie méně než 10 kWh na 100 kilometrů. Studie VISION EQXX má dojezd více než 1000 kilometrů2 na jedno jediné nabití – a její napájení zajišťuje sada akumulátorů použitelná i v malém vozidle. Tento vůz jasně ukazuje směr vývoje celé naší společnosti: Budeme vyrábět nejatraktivnější elektromobily na světě,“ říká Ola Källenius, předseda představenstva společností Daimler AG a Mercedes-Benz AG