Značka FOREO, švédský leader v oblasti kosmetických technologií, zveřejnila svou pravidelnou zprávu shrnující očekávané beauty trendy. Predikce přichází od toho nejpovolanějšího – značka uzavřela rok 2021 s rekordními tržbami a 35 miliony zákazníky, stala se nejsledovanějším profilem mezi kosmetickými přístroji na TikToku a co se komplexní krásy týče, je věrohodným zdrojem informací.
Posílení kožní bariéry, DIY kosmetika, kryoterapie i face jóga… Zjistěte, co důležitého nás v roce 2022 čeká, a získejte nejkrásnější pleť, jakou jste kdy v životě měli.
1. NEINVAZIVNÍ KRÁSA
V 60. letech 20. století byla na vzestupu plastická chirurgie a většina žen věřila, že jim mladistvý vzhled navrátí jen drahé operace. Rok 2022 ale přináší nový pohled na krásu, která je především o péči o sebe sama a o dobrém pocitu. Zákazníci po celém světě upřednostňují bezbolestné kosmetické technologie přinášející viditelné výsledky.
V roce 2021 zaznamenala společnost FOREO dramatický nárůst poptávky po tónujícím obličejovém přístroji BEAR, prvním mikroproudovém zařízení na světě, které kombinuje bezpečný mikroproud a patentovanou T-Sonickou pulzaci. Výsledkem je vypnutá, rozzářená pleť bez viditelných vrásek, která vyvrací mýtus, že mladistvosti lze dosáhnout jen chirurgickým zákrokem.
2. VYŽIVENÍ POKOŽKY
Ve snaze dostat maskné a hyperpigmentaci pod kontrolu přistupuje řada lidí k agresivním řešením v podobě retinoidů a kyselin s exfoliačním účinkem. Tato cesta však často vede k podrážděné a přecitlivělé pleti. Buďte ke své vlastní kůži laskaví a dopřejte jí spoustu živin. Jedním z největších trendů bude v tomto roce DIY kosmetika.
Podle společnosti Euromonitor používá vlastnoručně vyrobenou kosmetiku 41 % spotřebitelů napříč kontinenty. Data ukazují, že vyhledávání receptů na DIY pleťové masky na internetu vzrostlo o 233 % a slovní spojení „facial at home“ o 115 %. A ruku v ruce s tím raketově vzrostla poptávka po Imagination, první a jediné bázi pro pleťovou masku na světě. Její složení je pečlivě namícháno tak, aby se snadno spojilo s ingrediencemi z vaší kuchyně či spíže, které navíc obohatí o hydratační látky.
3. POSÍLENÍ KOŽNÍ BARIÉRY
Kožní bariéra (nebo-li stratum corneum) je vnější vrstva pokožky, která zadržuje vlhkost a chrání organismus před toxiny z okolního prostředí. K jejímu narušení dochází, pokud je zbavena svých přirozených olejů. To bývá důsledek používání silných čisticích přípravků, kyselin či produktů určených k řešení akné. Jakmile kožní bariéra ztratí svou sílu a obranyschopnost, pleť začne být citlivá a náchylná k zarudnutí a podráždění.
V roce 2022 stoupne zájem o kosmetiku obsahující ceramidy, které pomáhají zacelovat narušenou kožní bariéru. Společnost FOREO však podotýká, že žádná ingredience nedokáže toto narušení plně napravit a upozorňuje na důležitý vliv prevence a šetrný přístup zejména během čištění pleti. Sonický čisticí kartáček na obličej LUNA 3 pokožku díky velmi jemným silikonovým štětinkám hloubkově a zároveň super jemně vyčistí, přičemž se může pochlubit úspěšností odstranění až 99,5 % nečistot a bakteríi.
4. KRYOTERAPIE
Dalším trendem vycházejícím ze snahy dobře nejen vypadat, ale také se cítit, je kryoterapie – ošetření, které využívá velmi nízkých teplot k oživení a probuzení pleti. Tuto technologii najdete také v jednom z nejprodávanějších přístrojů značky FOREO, 2minutovém ošetření pleti UFO 2, které kombinuje termoterapii, kryoterapii, LED světelnou terapii a patentované T-Sonické pulzace.
Kryoterapie viditelně redukuje otoky, zmenšuje póry, zpevňuje a nadzvedá pleť a minimalizuje známky stárnutí. V kombinaci s pleťovými maskami UFO 2 dochází ke zlepšení hydratace v pleti o 126 %, a to již během 90 sekund s výdrží až 6 hodin. Navíc je klinicky prokázáno, že UFO 2 výrazně snižuje výskyt vrásek během pouhých 7 dní.
Produktová manažerka Anika Sekhri z FOREO Institute se domnívá, že v roce 2022 nastane nová éra krásy, jakou jsme v posledních letech ještě nezažili: „Trendy, které v roce 2022 zasáhnou nejen sociální sítě, ale také osobní konverzace, budou představovat revoluční směsici technologických inovací, překvapivých ingrediencí, které máte s velkou pravděpodobností v kuchyni a především pak posun od dílčí krásy k pocitu pohody. Úspěch značky FOREO, která se s celkovým počtem 6 851 000 online vyhledávání zařadila na 3. místo nejvyhledávanější kosmetické značky nám ukazuje, že jsou beauty technologie hnacím motorem krásy a její budoucnosti. Časy se zkrátka mění.“