Auta | 22.2.2022 | Jan Pešek

Ford Ranger Raptor přepisuje pravidla hry

Ford Ranger Raptor nové generace je zde a výrazně zvyšuje laťku všem pick-upům pro nadšence jízdy v terénu. Je předurčen k tomu, aby dominoval v poušti, opanoval hory a naprosto suverénně zvládl všechno mezi tím.
Ranger Raptor nové generace vyvinula divize Ford Performance jako vrcholnou sportovní variantu nového Rangeru. Nový, robustnější hardware je zde ovládán ještě inteligentnější elektronikou. Výsledkem spojení hrubé síly s mechanickou precizností je technicky nejvyspělejší Ranger všech dob.
V případě Rangeru Raptor nové generace jsme si dali skutečně záležet, abychom přivedli na svět plnohodnotný sportovní pick-up,“ řekl Dave Burn, šéfkonstruktér řady Raptor z divize Ford Performance. „Je mnohem rychlejší, vypadá fantasticky, má plno nových funkcí a je to nejdrsnější Ranger, jaký jsme kdy stvořili.“
Evropští fanoušci Rangeru mají speciální důvod k oslavě. Nový Ranger Raptor bude první variantou nové generace Rangeru uvedenou na evropské trhy. Dodávky zákazníkům budou spuštěny v posledním čtvrtletí roku 2022.
Raptor má oproti běžným variantám nového Rangeru odlišný podvozek se specifickými výztuhami a úchyty karoserie v oblasti C-sloupků, korby i náhradního kola. Jiné jsou rovněž dorazy odpružení, stejně jako uchycení prvků odpružení.

Samotné zavěšení, odpružení a tlumení prošlo pro potřeby Rangeru Raptor kompletním přepracováním. Přesnost a stabilitu při rychlé jízdě po nerovném povrchu zajišťují lehká, ale pevná hliníková ramena, odpružení s dlouhými zdvihy a zdokonalený Wattův přímovod vzadu.
Poprvé je Ranger Raptor vybaven stálým pohonem všech kol s elektronicky řízenou dvoustupňovou rozvodovkou a uzávěrkami předního i zadního diferenciálu. Tuto konfiguraci ocení vyznavači jízdy v těžkém terénu.

S jízdními schopnostmi Rangeru Raptor plně koresponduje jeho podoba, která staví na výrazném stylu nové generace Rangeru. Rozšířené lemy blatníků a zadní svítilny ve tvaru písmene C zdůrazňují šířku vozu, zatímco velká písmena F-O-R-D na masce a masivní oddělený nárazník mu dodávají na optické mohutnosti.
Pro fanoušky sportovních automobilů je největší novinkou uvedení zcela nového motoru 3.0 EcoBoost V6, přeplňovaného dvěma turbodmychadly. Cílové parametry jsou 212 kW (288 k) a 491 Nm.

Motor twin-turbo 3.0 EcoBoost V6 má blok válců z vermikulární litiny, která je přibližně o 75 procent pevnější než běžná. Bezprostřední reakce na sešlápnutí plynového pedálu jsou zásluhou „anti-lag“ systému podobného tomu, jaký pracuje v supersportovním modelu Ford GT nebo ve Focusu ST.
Nový anti-lag systém, dostupný v režimu Baja, udržuje turbodmychadla roztočená po dobu až tří sekund po uvolnění plynového pedálu, což vede k rychlejšímu obnovení plnicího přetlaku turbodmychadla a lepší akceleraci ze zatáček, jakmile řidič opět začne plyn přidávat. Pro každý z 10 stupňů samočinné převodovky je navíc v řídicí jednotce uložen samostatný profil přeplňování, aby vůz stále podával optimální výkon.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz