Divoký a nezkrotný bestiář Cartier znovuožívá v nové kolekci šperků a hodinek Indomptables de Cartier, jež podněcuje ikonická zvířata domu k nečekané interakci.
Koncept vychází ze stylu tête-à-tête, kdy podobu náramků, náhrdelníků a časomír formují dva protilehlí tvorové z proslulé fauny domu Cartier. Zatímco jejich hlavy zůstávají věrné živé předloze, těla si navzájem propůjčují charakteristické rysy: krokodýlí šupiny zdobí zebru, která své pruhy zase přenechává panterovi, zatímco si žirafa a tygr navzájem vyměňují svou srst. Tyto hravé a kreativní kompozice posouvají hranice jejich tradičního zobrazení.
V kolekcí Indomptables vytvořil Cartier odvážné šperky prostřednictvím sofistikovaného křížení silných, grafických vjemů. Hodinky a náramky z této kolekce jsou sochařským uměním s velkým objemem.
Vše od uší, přes oči, nos až po čelisti spočívá v estetickém napětí, kde každý rys konkrétního zvířete vede čistá a precizní linka. Extravagantní řada vzešlá z kreativního studia šperků a hodinek Cartier staví na ultrarealistickém designu zdůrazňujícím hloubku všech detailů. Celkem deset velkolepých kusů nese přírodovědeckou pečeť maison Cartier.
Pětice náramků vznikla v provedení z bílého zlata vykládaného diamanty, nebo ve žlutém zlatě. Zatímco v první verzi se střetávají tváří v tvář tygr se žirafou a krokodýl se zebrou, druhá svádí dohromady zebru s panterem nebo krokodýlem a tygra se žirafou.
Dva náhrdelníky konfrontují ve variantě ze žlutého zlata zebru s panterem, kteří si vyměnili své charakteristické skvrny z černého laku, v celoplošném diamantovém pojetí se střetávají žirafa a tygr. Trio časomír s ciferníky posetými diamanty do vzoru struktury šagrénové kůže rámuje z jedné strany panter a ze druhé krokodýl, zebra nebo tygr, jejichž hlavy jsou pohyblivé.
Inovovat, překvapovat a pohrávat si: za šperky z kolekce Indomptables de Cartier stojí dlouhé hodiny práce v kreativním studiu francouzského domu. Prostřednictvím nové techniky výbrusu onyxu, který propůjčil zebře nebo panterovi tvar nosu, stejně jako diamantů, Cartier prozkoumává různé možnosti metod osazení.
Šagrénové osazení diamantů, jež zvířata oblékají na všech svých šperkových reinterpretacích, znásobuje třpyt kamenů. Iluzivní diamantové osazení v případě náramku ve formě krokodýla a zebry zase budí dojem splynutí diamantů s podkladem z bílého zlata.
A nakonec osazení se strukturou srsti unikátně vyvinuté pro konkrétního tvora spočívá v obklopení každého jednotlivého kamene miniaturními, podlouhlými a zakřivenými kovovými vlákny, jež evokují charakteristický povrch kůže daného zvířete.
Tygr, zebra, žirafa a krokodýl představují charakteristické zástupce Cartierovy menažérie, jíž vládne emblém domu – panter. Francouzský klenotník jim za svou existenci poskytl nespočet příležitostí k setkání. Na počátku všeho stál náramek ve stylu tête-à-tête inspirovaný dávnými časy, který během třicátých let minulého století Cartier zařadil ve svém pojetí do portfolia a získal u zákazníků nebývalý ohlas.
O dvě desetiletí později někdejší umělecká ředitelka domu Jeanne Toussaint oživila tento druh tvorby, kdy prosazovala naturalistický přístup a vyzívala designéry i řemeslníky, aby vytvářeli co nejrealističtější interpretace divoké zvěře, z nichž se stal nejvíce ikonickou šelmou právě panter. „Styl Toussaint“ byl podle autorčiných vlastních slov stylem hledajícím hloubku. Se svou vášní pro sochařství a architekturu iniciovala zvětšování objemů šperků, tedy koncepci zhmotněnou právě dvouhlavými náramky.
V padesátých a šedesátých letech chiméry nebo panteři stojící tváří v tvář opět nabyly na popularitě díky ženám s výraznou osobností, které je zahrnuly do své šperkovnice. V osmdesátých a devadesátých letech Cartier rozšířil okruh zvířecích náramků o nové divoké tvory, jako byla zebra a žirafa, prostřednictvím kreací ve žlutém zlatě a s černým lakem.