Sociální sítě
Nahoru

Extravagantní hodinky Hublot ze spolupráce se Samuelem Rossem

I když ambasadorem značky Hublot je již od roku 2020, svůj unikátní grafický jazyk do samotných hodinek vtělil až dnes. Kreativní ředitel pánské značky oblečení A-Cold-Wall* Samuel Ross se totiž stal spolutvůrcem limitované edice hodinek Big Bang Tourbillon, které nesou jeho jméno.

Samuel je vůbec nejmladší umělec, se kterým jsme kdy pracovali. Jeho jedinečný a inteligentní přístup k práci se netýká jen hodinek, ale i jejich balení, komunikace a celkové vizuální identity. Na této spolupráci je zajímavá přímá interakce mezi designem a objektem, nápadem a formou. Samuel přiměl náš tým k práci s novými a inovativními materiály i tvary. Skutečně jde o dynamické a naplňující partnerství,“ prozrazuje Ricardo Guadalupe stojící v čele značky Hublot.

Čtyřicet let tvorby v duchu „Art of Fusion“ katapultovalo značku Hublot na samý vrchol inovativního hodinářství. Pomohla v tom především schopnost značky kombinovat zdánlivě diametrálně odlišné materiály a trvalá snaha posouvat hranice toho co je technicky a esteticky možné.

Tím vším Hublot přepsal pravidla hodinařiny a zanechal po sobě zcela nový designový jazyk. S cílem podpořit touhu pracovat s těmi nejtalentovanějšími lidmi v alternativních oborech představila značka před více než deseti lety svou iniciativu „Hublot Loves Art“.

Od té doby navázala spolupráci s některými z nejtalentovanějších umělců a designérů své generace. Vznikly tak hodinky, které nejen že jsou průkopnické svým vzhledem, ale nabízejí i nové interpretace času a jeho měření. Navíc jsou sběratelsky velmi ceněné. A nejnovější tvůrce, který se přidal to tohoto speciálního společenství, je Samuel Ross.

Ross je renesanční muž, který stejně jako Hublot zažil strmý vzestup na výsluní. Třicetiletý multidisciplinární umělec, filmař a módní návrhář, který se jednoduše identifikuje jako kreativní ředitel, promoval v roce 2012 na Leicester De Montfort University s diplomem v oboru grafického designu a ilustrace. Od té doby už spolupracoval s mnoha značkami – od Oakley, přes Nike a Dr. Martens až po Mackintosh. V roce 2015 pak založil svou vlastní značku luxusního pánského oblečení A-Cold-Wall* a o čtyři roky později i designové studio SR_A.

Hublot ztělesňuje rychlost, přesnost a objevování. Spojení jedinečného řemesla a odborných znalostí švýcarského hodinářství spolu s duchem ostrého, inovativního myšlení a designových řešení, vykrystalizovalo v kadenci mezi Ricardem a mnou. Našim cílem bylo vytvořit nový vesmír, který využívá silné stránky současného inženýrství, prostorového designu a digitálu,“ říká Samuel Ross.

V roce 2019 získal Ross prestižní cenu Hublot Design Prize a v roce 2020 se stal oficiálním ambasadorem značky. Stalo se tak při příležitosti odhalení sochy REFORM, kterou navrhl ke 40. výročí značky.

Kombinací starověkého organického materiálu (žula) a moderního umělého materiálu (ocel) vytvořil vlastní „Fusion“ spojující minulost a současnost ve výrobním procesu, který zahrnoval jak tradiční ruční dokončovací práce, tak obrábění špičkovou moderní technologií.

Zdánlivě jednoduchá industriální podoba 40 cm vysokého uměleckého díla byla teď nově interpretována do 44 mm velkého pouzdra hodinek Big Bang Tourbillon Samuel Ross, prvních náramkových hodinek, které ve spolupráci s Hublot vytvořil.

Rossovo typické využití barev a láska k ostré geometrii a městskému designu se spojily s inovacemi a přesností, která převládá v práci Rosse i značky Hublot. Výrazné šestiúhelníkové pouzdro hodinek Big Bang se odráží v titanové síti připomínající včelí plástev, která je patrná na pouzdře, jeho zadní straně, ale i na číselníku a pásku.

Tento dokonalý tvar, který je základním stavebním kamenem přírody (od úlů, přes hadích šupin až po ananasovou slupku a sněhové vločky), se stal vizuálním symbolem funkčnosti hodinek a klíčovým prvkem procházejícím celým Rossovým designem. Pro designéra byla však důležitá i ergonomie a lehkost prolamované titanové konstrukce a pásku z tvárné pryže, které zaručují pohodlí při nošení. Oranžovou barvu pásku, bočních hran pouzdra a akcenty na korunce a můstku tourbillonu, zvolil Ross pro její optimistické a energizující vyzařování.

Manufakturní strojek HUB6035 složený z 282 komponentů disponuje rezervou chodu 72 hodin. Vyrobeno bude pouhých 50 kusů těchto unikátních hodinek. Na oslavu spolupráce se butik Hublot na newyorské 5. Avenue zahalil do oranžové a nezůstane jen u něho. Do oblíbené barvy mladého designéra se postupně převléknou i další butiky Hublot po celém světě.

Více z rubriky Hodinky

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.