Plug-in hybridní verze C5 X nabízí ve světové premiéře aktivní odpružení Citroën Advanced Comfort, které kombinuje tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy s aktivním řízením odpružení. Vůz přizpůsobuje odpružení každého kola, které je tak v závislosti na stavu vozovky měkčí, nebo tužší.
Díky senzorům, které během několika milisekund vyhodnotí vozovku a její nerovnosti, se informace přenášejí do počítače, který v každém okamžiku určí správné nastavení pro zajištění maximálního komfortu všem cestujícím.
Kromě snímačů systému dynamické kontroly stability ESP má řízené odpružení k dispozici čtyři snímače svislé polohy a tři snímače otáček kol, které analyzují pohyby karoserie a rytmus jízdy: podélné a příčné zrychlení, rychlost stáčení (úhlová rychlost otáčení vozidla kolem svislé osy), úhel a rychlost natočení volantu, polohu pedálu plynu, brzdný tlak nebo zatížení vozidla. Všechny tyto informace umožňují počítači průběžně upravovat odpružení.
Systém řízení odpružení tak posiluje účinnost progresivních hydraulických dorazů® tím, že během jízdy ještě více uvolňuje odpružení, aby vůz mohl na rovině doslova letět nad silnicí, a zároveň zaručuje účinnou stabilitu karoserie při velkém namáhání a posiluje tak pocit bezpečí na palubě.
„Při vývoji vozu C5 X jsme museli splnit velmi náročné požadavky: postoupit o krok dál v měkkosti odpružení, kterým se Citroën odlišuje od ostatních značek, a zároveň nabídnout velmi vysokou úroveň opory karoserie. Na tomto jedinečném zadání jsme pracovali čtyři roky, abychom dosáhli maximálního komfortu, který aktivní odpružení Citroën Advanced Comfort nabízí,“ uvedl Denis Mineret, vedoucí vývoje podvozku vozu C5 X.