Česká společnost LASVIT již po dvanácté vyrobila trofej pro nejprestižnější cyklistický závod světa Tour de France. I pro letošní ročník navrhl dnes již ikonickou trofej Peter Olah, vedoucí designu interiéru ve společnosti ŠKODA AUTO. Ta je dlouholetým hlavním partnerem cyklistického závodu Tour de France.
Po absolvování více než 3 300 kilometrů oslavil Jonas Vingegaard včera v Paříži celkové vítězství ve 109. ročníku Tour de France. Na třídě Champs Élysées převzal 25letý Dán trofej z křišťálového skla, kterou vyrobili skláři z české společnosti LASVIT. Zelenou trofej pro vítěze bodového hodnocení získal Belgičan Wout van Aert.
Peter Olah, vedoucí oddělení interiérového designu ve ŠKODA AUTO, vysvětluje: „Trofeje pro vítěze Tour de France jsou i letos inspirované tradičním uměním českého sklářství a symbolizují pomíjivost okamžiku. Pohár tak nabízí určitou podobnost s cyklistickým sportem. I zde musíme po okamžicích triumfu dále podávat každý den ty nejlepší výkony, abychom zůstali na vrcholu. Design poháru zároveň symbolizuje, podobně jako je tomu u jízdního kola, dynamiku a energii.”
Šedesát centimetrů vysoké a čtyři kilogramy vážící trofeje z křišťálového skla vyrobila tradičním postupem společnost LASVIT v Novém Boru. Elegantní trofeje jsou vyrobené z jednoho kusu ručně foukaného a následně broušeného křišťálového skla. Přesně provedený symetrický výbrus přitom dovoluje, aby se lomené světlo jevilo z každého zorného úhlu jinak. Vyfoukání a precizní ruční vybroušení cen zabralo sklářům stovky hodin práce. Na finální opracování některých komponentů potřebuje mistr brusič až tři týdny.
Společnost LASVIT se proslavila unikátními skleněnými plastikami a svítidly, které dodává do celého světa. Bohaté zkušenosti má i s výrobou unikátních trofejí, sošek a cen.