Auta | 14.11.2022 | Marek Zelený

Mercedes-AMG ONE je novou jedničkou na Severní smyčce Nürburgringu

Maro Engel vylepšil dosavadní rekord v kategorii sériově vyráběných vozů s homologací pro silniční provoz, přestože na závodním okruhu nepanovaly optimální podmínky

Mercedes-AMG ONE (kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr: 8,7 l/100 km; kombinované emise CO2, vážený průměr: 198 g/km; kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr: 32 kWh/100 km) je novým králem Severní smyčky Nürburgringu. Hypersportovní vůz s technikou z Formule 1™ stanovil na závodním okruhu o délce 20,832 kilometru nový rekord v kategoriích sériově vyráběných vozů s homologací pro silniční provoz a supersportovních vozů oficiálně naměřeným a notářsky ověřeným časem 6:35,183 min.
Rekordní jízdy dne 28. října 2022 byly mimořádně napínavé: Přesně v 17:14:31 h se Maro Engel, závodní jezdec a ambasador značky AMG, vydal na trať k poslednímu pokusu dne a na legendárním a náročném asfaltu ve středohoří Eifel dosáhl nového ohromujícího času. A měl to opravdu na poslední chvíli, protože závodní okruh se oficiálně uzavíral v 17:15 h. Maro Engel sice již předtím stanovil nový rekord, ale jezdec DTM nebyl ještě spokojený. Ke konci vyhrazeného času na závodním okruhu se podmínky každou minutou zlepšovaly. Maro Engel tak využil úplně poslední možnost a vylepšil čas na kolo novým oficiálním rekordem 6:35,183 min. Pro porovnání, čas na kolo dosažený na variantě závodního okruhu, používané v „supertestu“ časopisu sport auto, je 6:30,705 minuty.

„Byl to opravdu nezapomenutelný zážitek,“ řekl Maro Engel poté, co absolvoval rekordní kolo. „Nečekal jsem, že bychom mohli při těchto podmínkách na trati zajíždět takové časy na kolo. Některé zásadní úseky trati nebyly ještě zcela suché, a jízda na nich byla náročná. To byla opravdu velká výzva. V předběžných testech jsme se pokoušeli najít optimální strategii využívání jednotlivých systémů. Stejně jako Lewis Hamilton a George Russell o závodních víkendech jsem si i já musel nejlepším možným způsobem rozdělit elektrickou energii hybridního systému. To není především kvůli značné délce tohoto závodního okruhu vůbec snadné. Navíc bylo nutné optimálně využívat také funkci DRS. Ale i to je zkrátka pocit jako v opravdové Formuli 1. Jízda na ‚Ringu‘ s tímto jedinečným vozem je naprosto mimořádným zážitkem.“

„Jsem hrdý na celý tým AMG – na všechny, kteří se podíleli na tomto projektu. Zaměstnanci nejrůznějších oddělení v Affalterbachu, ani naši kolegové ze společnosti HPP v Brixworthu se nikdy nevzdali a pokračovali v realizaci snu v podobě tohoto vozidla. Tento úspěch je zaslouženou odměnou za jejich tvrdou práci. I když je AMG ONE bezpochyby více doma na závodních okruzích Velkých cen než na Severní smyčce, udělali jsme prostě o krok víc, jako ostatně často v rámci celého projektu. Jsme vůbec první, kdo se postavil výzvám Nürburgringu se hypersportovním vozem. I díky tomu je tento projekt tak jedinečný. Z tohoto fantastického času na kolo mám obrovskou radost,“ řekl Philipp Schiemer, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH.

Zpočátku to přitom na nový rekord vůbec nevypadalo. Bylo sice slunečno s mírným větrem, ale povrch závodního okruhu byl na některých úsecích ještě vlhký a zčásti znečištěný, což je pro Nürburgring na podzim typické. V některých pasážích, například na rychlém úseku tratě zvaném Kesselchen, nebyla ideální linie ještě zcela suchá. Celkově to tedy nebyly optimální podmínky – především pro vůz této extrémní výkonové kategorie. Než byla trať pro první rychlé kolo sjízdná, smrskl se zbývající čas na necelou hodinu. Při teplotě vzduchu a asfaltu pod hranicí 20 stupňů to stačilo na maximálně čtyři rychlá kola.

Mercedes-AMG přivezl na Nürburgring dva vozy ONE, aby mohl být krátký čas využit efektivně. Organizace TÜV Rheinland zkontrolovala a zdokumentovala, že obě vozidla odpovídají podle kritérií společnosti Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG sériové podobě modelu Mercees-AMG ONE. Stav vozidel odpovídající pravidlům a správný průběh rekordních jízd potvrdil notář.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz