Sociální sítě
Nahoru

Rok s Věnečky Janeček: limitované edice, spolupráce s Hemingway Barem a narozeninový pop-up

Loni v dubnu otevřel v pražské Pštrossově ulici cukrářský boutique Romana Janečka zaměřený na věnečky v miniverzi a několika příchutích. Nyní díky spolupráci s Ondřejem Hniličkou z pražského Hemingway Baru rozšiřuje svou nabídku o trojici RTD koktejlů v lahvičkách napárovaných k máslovému, čokoládovému a pistáciovému věnečku. Oslava prvních narozenin a oficiální uvedení koktejlů ve spojení s věnečky proběhne ve středu 19. dubna, kdy se v boutique Věnečky Janeček chystá pop-up Hemingway Baru.

Pandemie v uplynulých letech obrátila leckomu život naruby, Romana Janečka nevyjímaje. V době přísných restrikcí začal – jako mnozí další – péct a své výtvory nosil kolegům z butiku v Pařížské, kde pracoval. Po nějaké době zazněla prosba: „Upeč věnečky.“ Během krátké doby se základna zájemců rozšířila natolik, že bylo potřeba domácí pečení pro pár známých přenést do profesionální kuchyně. A tak se zrodily Věnečky Janeček.

Věnečkový boutique, který sídlí v pražské ulici Pštrossova 23, se veřejnosti otevřel poprvé 11. dubna 2022. V průběhu roku stálou nabídku, kterou tvořil máslový, čokoládový a pistáciový věneček, doplňovaly sezónní limitované edice: letní citron, který se na přání zákazníků stal stálicí, podzimní slaný karamel a zimní kokos. V tomto duchu chce Roman Janeček pokračovat i nadále.

„Snažím se do věnečků vnést moment překvapení, závan nečekaného. Máslová a čokoládová příchuť jsou klasika, která neomrzí. Převažuje však klientela, která ráda objevuje nové chutě. I proto jsou nejprodávanějšími příchutěmi pistácie a citron, který se z limitované edice přesunul do stálé nabídky,“ vysvětluje Roman Janeček.

Opojné spojení

Oběma klasickým příchutím nyní přidá na zajímavosti párování s koktejly namíchanými Ondřejem Hniličkou, šéfbarmanem pražského Hemingway Baru. Kromě máslového a čokoládového věnečku se svého koktejlového protějšku dočkal také pistáciový bestseller.

Máslový věneček doprovází koktejl Old Fashioned na bázi jamajského rumu s kaštanovým sirupem a čokoládovými bitters. Jedná se o variaci na klasický drink, stejně jako je Janečkův máslový věneček moderní verzí toho tradičního.

„Toto spojení pro mě představuje nostalgický návrat do dětství a letních prázdnin, které jsem trávil v kuchyni u prababičky. Ve vzduchu bylo cítit máslo, cukr, ořechy a rumové aroma. Kombinace máslového věnečku a rumového koktejlu je jednoduchá a přímá, nemá v sobě žádné skryté tóny. Vyvolává tak pocit důvěrně známého. Pro mě také symbolizuje radost z řemesla, lásku k pečení. I název koktejlu, Old Fashioned, přímo zve k ponoření se do vzpomínek,“ popisuje první pár Roman Janeček.

Čokoládový věneček Ondřej Hnilička spároval s celosvětově populárním koktejlem, Negroni. K základním ingrediencím, tedy ginu, vermutu a Campari, přidal ještě bergamotový likér Italicus.

„Kombinaci hořkosladkého koktejlu a sladkého dezertu mám prověřenou a mezi našimi hosty je velmi oblíbená. Ostatně v Hemingway Baru můžete aktuálně ochutnat naše stařené Negroni na bázi whiskey, které doprovází právě Janečkův čokoládový věneček s krémem ze 70% čokolády. Dalo by se tedy říct, že toto spojení je sázkou na jistotu,“ uvádí Ondřej Hnilička.

Posledním párem je Gimlet s pistáciovým věnečkem. Dvousložkový koktejl Hnilička obohatil o kapku absintu pro intenzivní anýzovou vůni. „Při jednom z rozhovorů mi Roman prozradil, že by jednou rád vytvořil lékořicový věneček. To mě navedlo na chuť anýzu a absint, který byl Hemingwayovým oblíbeným nápojem. Přidal jsem ho do Gimletu, který je ve spojení s pistáciovým věnečkem fantastický,“ poodhaluje vznik párování Ondřej Hnilička.

Nadšení neskrývá ani Roman Janeček: „Tohle je dovolená ve Středomoří. Slunce, pláže a borovice pinie. Drink i věneček jdou ruku v ruce a společně vytváří komplexní zážitek. Přestože koktejl obsahuje absint, nejde o alkoholový heavy metal, ale uklidňující symfonii.“

Tady, nebo s sebou?

Všechny tři koktejly budou k dostání v boutique Věnečky Janeček v Pštrossově ulici. Půjde o předmíchané verze v lahvičkách, tzv. RTD koktejl (ready-to-drink). Každá z lahviček obsahuje dvě porce drinku, k nimž se nejlépe hodí box se čtyřmi věnečky příslušné chuti. Obojí si bude možné odnést s sebou, nebo vychutnat na místě.

Boutique po necelém roce navíc prošel lehkou obměnou interiéru s rozšířeným sezením. Nyní jsou klientům k dispozici tři stolky s křesly. „Cílem bylo vytvořit ještě přívětivější místo a z luxusního čekacího prostoru pro vyzvednutí objednávky se stává klidné útočiště, kde budete chtít trávit čas. Dříve bílou část podniku jsem nechal vymalovat zelenou, aby došlo k sjednocení celého prostoru, a vybavením jsem tento koutek posunul do stylu gentlemanského klubu,“ upřesňuje Roman Janeček.

Narozeninový pop-up

Ve středu 19. dubna 2023 se od 16 hodin uskuteční narozeninová oslava boutique Věnečky Janeček, opět ve spolupráci s Ondřejem Hniličkou z Hemingway Baru. Při té příležitosti dojde také k oficiálnímu uvedení koktejlů, hosté tak na pop-upu budou mít možnost poprvé ochutnat všechny tři kombinace. A třeba si i některou z nich rovnou odnést domů.

Více z rubriky Gastro

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.