Citroën dnes představuje nový C3 Aircross, rodinné B-SUV, které je robustní zvenčí a prostorné a útulné uvnitř. Je výsledkem spolupráce s místními designéry a konstruktéry, aby splňoval specifické potřeby zákazníků na klíčových trzích v Indii, jihovýchodní Asii a Jižní Americe.
Nový C3 Aircross nepochybně ztělesňuje identitu značky Citroën a zároveň nese všechny znaky B-SUV, které bude konkurenceschopné na každém trhu, neboť kupujícím nabízí přesvědčivý poměr ceny a výkonu. Nabídka šitá na míru kombinuje jedinečný propracovaný design, legendární komfort značky Citroën a také velkou všestrannost s možností nabídnout až 7 míst k sezení.
Tento nový model SUV a nový kompaktní model C3, který již byl na trh uveden, představují klíčové kroky v rámci strategie mezinárodního růstu značky Citroën. Cílem značky je do roku 2025 dosáhnout toho, aby 30 % jejího celosvětového prodeje probíhalo mimo Evropu.
Indie, jihovýchodní Asie a Jižní Amerika jsou trhy s vysokým potenciálem, které významně přispějí k mezinárodním ambicím značky Citroën. V roce 2022 vzrostly registrace značky v Indii a asijsko-pacifickém regionu oproti roku 2021 o 56,9 % a v Jižní Americe o 21,2 %. V Indii dosáhl Citroën v roce 2022 celkem 6 588 registrací (+872,6 %), v Brazílii se prodeje zvýšily o 37,6 % (32 128) a v Argentině o 11,3 % (13 846). Přítomnost značky Citroën v těchto dvou regionech jednoznačně posílilo úspěšné uvedení nového modelu C3 na trh.
Nový C3 Aircross je druhým z řady tří nových modelů určených speciálně pro mezinárodní trhy v rámci programu Citroën C-Cubed, který byl oznámen v roce 2019. Tyto tři modely přijdou na trhy postupně v letech 2022–2024. Stejně jako model C3 je i toto B-SUV vyvíjeno a vyráběno lokálně, v indické továrně ve městě Thiruvallur a v brazilském Porto Realu. Téměř 90 % obsahu bude zajišťováno lokálně, což zaručuje spokojenost zákazníků díky nabídce dokonale přizpůsobené jejich potřebám, rychlejší dostupnosti dílů a nižším celkovým nákladům.
Nový C3 Aircross, který je typickým vozem značky Citroën, je robustní a jedinečné SUV, jež je k dispozici v pěti a sedmimístné verzi. Jeho uvedení na indický a jihoamerický trh je naplánováno na konec roku 2023. Od roku 2024 bude uveden také na trh v Indonésii, což je pro značku Citroën nový trh, jak bylo oznámeno v říjnu 2022, a Citroën zde bude působit ve spolupráci se společností Indomobil Group jako výhradním distributorem.
„Úspěch strategie Citroënu, jejímž cílem je rozvíjet své působení po celém světě a dosáhnout do roku 2025 toho, aby 30 % prodejů probíhalo mimo Evropu, závisí na naší schopnosti získávat zákazníky ve více regionech. Naší strategií je expandovat v klíčových regionech a na rychle rostoucích trzích s vysokým potenciálem a poskytovat našim zákazníkům diferencovanou, cenově dostupnou nabídku, která bude přizpůsobená místním podmínkám a bude se vyrábět v místě prodeje. Nabídku, která se bude odlišovat od ostatních a bude splňovat potřeby řidičů a jejich rodin a zároveň jim přinese nejjednodušší cestu k vlastnictví ze všech výrobců automobilů. Nový C3 Aircross představuje pro Citroën nový milník, protože nám umožňuje oslovit tyto nové zákazníky, kteří hledají atraktivní, úsporné a prostorné rodinné B-SUV s robustním propracovaným designem,“ uvedl Thierry Koskas, generální ředitel společnosti Citroën.