Toyota Motor Europe (TME) ve svém tureckém závodu Sakarya zahájila výrobu nové Toyoty C-HR včetně první vlastní montážní linky na baterie v Evropě. Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) bude díky investici do výrobních zařízení jako první evropský závod automobilky Toyota vyrábět plug-in hybridní vozidla.
Toyota s předpokladem další elektrifikace investovala 308 milionů eur do modernizace výrobních linek závodu TMMT, úhrnná výše investic do závodu v Sakarya tak již dosáhla 2,5 miliardy eur.
Nová investice zároveň přinesla další diverzifikaci výrobního programu TMMT. Vedle modelu Corolla v provedení sedan a zcela nové Toyoty C-HR PHEV se zde budou poprvé v Evropě montovat baterie určené pro plug-in hybridní vozidla. Roční výrobní kapacita nové linky na baterie činí 75 000 kusů.
„Schopnost vyrábět plug-in hybridní variantu s použitím baterií místní výroby přispěje k rozšíření multi-technologické nabídky s cílem do roku 2035 u evropských modelů omezit emise CO2 o 100 procent,“ uvedl Jošihiro Nakata, prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe.
Toyota se zasazuje do roku 2040 dosáhnout v Evropě úplné uhlíkové neutrality, resp. do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality všech svých evropských výrobních závodů. TMMT s ohledem na uvedené cíle zavádí opatření k minimalizaci spotřeby energie a přechodu k obnovitelným energiím. Tato opatření zahrnují nové technologie lakovny s cílem minimalizovat emise CO2, zavádění ventilačních systémů s nulovou uhlíkovou stopou nebo využití sluneční energie.
„Tento milník ještě posílí konkurenceschopnost našeho závodu, který je již dnes uznáván jako jeden ze světových závodů Toyoty a představuje významnou výrobní kapacitu i schopnosti stabilně dosahovat vysoké kvality. Především jsme hrdí na to, že budeme zásadním způsobem přispívat k naplnění strategie elektrifikace značky Toyota a jejích cílů v oblasti uhlíkové neutrality,“ uvedl Erdoğan Şahin, prezident a CEO společnosti Toyota Motor Manufacturing Turkey.
Toyota C-HR při svém uvedení nastolila v evropském segmentu kompaktních SUV nová srovnávací měřítka stylistického ztvárnění prostřednictvím výrazných a ostrých tvarů, připomínajících spíše moderní sportovní kupé. Nový model s ještě výraznějším designem byl vyvinut a zkonstruován přímo v Evropě.
Její úhrnné prodeje přesahují 800 000 vozidel. Toyota C-HR od svého uvedení na trh dokázala ke značce přilákat řadu nových zákazníků, kteří pomohli zvýšit podíl značky Toyota na evropském trhu ze čtyř na sedm procent.
Zcela nová Toyota C-HR se nabízí se čtyřmi elektrifikovanými pohony: jako hybrid ve verzi 1,8 nebo 2,0 litru (HEV), jako hybrid 2,0 litru s inteligentním pohonem všech kol (AWD-i), nebo v provedení plug-in hybrid 2,0 litru (PHEV). Kompletně elektrifikovaná modelová nabídka C-HR v největším a nejkonkurenčnějším evropském segmentu SUV nabízí různorodé možnosti cenově dostupných a praktických vozidel s nízkými emisemi, která naplňují potřeby zákazníků a pomáhají urychlit tempo snižování emisí CO2.