Sociální sítě
Nahoru

V Kauflandu rozhodují činy. Za uplynulý rok daroval více než 25 000 000 Kč

Obchodní řetězec Kaufland patří mezi největší firemní dárce v České republice. Dlouhodobě podporuje vybrané významné neziskové organizace. Zároveň chce být dobrým sousedem a výrazně oživuje i komunitní život v místě svých prodejen. Do neziskové pomoci se zapojili nejen zaměstnanci Kauflandu, ale velkým dílem přispěli i samotní zákazníci.

Pomoc potřebným v nejrůznějších oblastech

Celkově darovaná částka, kterou řetězec za loňský rok daroval, se vyšplhala na sumu 25 000 000 Kč. Ta byla během celého roku přerozdělena mezi desítky charitativních projektů, dobročinných akcí a organizací. Velký úspěch oslavila tradiční Vánoční sbírka pro Světlušku, ve které se podařilo vybrat rekordní částku 18 milionů korun. Finance ze sbírky poputují do Fondu Kaufland, ze kterého budou během roku rozděleny na pomoc lokálním organizacím a osobám se zrakovým handicapem. „Mezi naše dlouhodobé partnerské organizace, které podporujeme patří Centrum Paraple, Loono, Debra, Helppes a také několik dětských domovů po celé České republice,“ shrnuje Renata Maierl, tisková mluvčí řetězce Kaufland loňské charitativní aktivity.

Sbírka potravin proběhla opět na všech prodejnách Kaufland

Kaufland také reaguje na zvyšující se počet lidí odkázaných na pomoc potravinových bank. V minulém roce zapojil řetězec všechny své prodejny do jarního i podzimního kola celostátní Sbírky potravin. „Jsem opravdu ráda, že naši zákazníci nejsou k těmto obtížným situacím lhostejní. Vybraly jsme 245 tun potravin a drogistického zboží, které šly na pomoc lidem v nouzi. Ocenit musím také práci dobrovolníků a našich zaměstnanců. Do obou kol sbírky dlouhodobě zapojujeme všechny naše prodejny a výsledky jsou každý rok fantastické,“ doplňuje Renata Maierl.

Vlastní originální projekty, které podporují sousedské vztahy

Obchodní řetězec chce být dobrým sousedem v místech, kde působí. Důkazem je projekt Milion pro, který má za cíl usnadňovat komunitní setkávání, zlepšovat sousedské vztahy a zvyšovat kvalitu veřejného prostoru. Loni se Milion pro uskutečnil v devíti městech, mezi která se rozdělila částka 4 100 000 Kč. Budovat sousedské vztahy pomáhá Kaufland i skrze projekt Už to roste, už to klíčí, který je zaměřený na rozvoj komunitních zahrad po celé České republice. Lidé ze sousedství si mohou vypěstovat vlastní zeleninu či květiny a mají také prostor po setkávání. Loni Kaufland podpořil 17 zahrad a do projektu daroval 1 000 000 Kč. V současné době probíhá grantová výzva pro letošní rok na rozvoj dalších komunitních zahrad. Projekty můžete přihlašovat do 31. ledna 2024 zde.

Pomoc i skrze charitativní organizace či nadace

Ani osud dětí nezůstává mimo povědomí Kauflandu. Řetězec se snaží pomáhat dospívajícím z dětských domovů při jejich osamostatňování. Proto podporuje organizaci Dejme dětem šanci částkou vzniklou z přeplatků na papírových stravenkách. Ta se v konečném součtu vyšplhala na celkem 297 876 Kč. Stejná částka pomohla se splněním přání seniorů v projektu Ježíškova vnoučata. Během celého roku je Kaufland partnerem řady dalších projektů. Mimo to byl partnerem dalších menších akcí jako Letní Platformy Humpolec, Dětského cestovatelského festivalu v Ostrově, Burčákových slavností v Hustopečích a dalších akcí po celé republice.

Více z rubriky Nadace a pomoc

Objevte naše časopisy
  • Topclass
    Snový magazín ze světa vybraného luxusu pro všechny, kteří si umějí užívat života ve stylu Dolce Vita a milují krásné věci.
  • Rezidence
    Nejprestižnější český titul o bydlení s více než 10letou existencí na českém trhu. Uvádí trendy a produkty na poli bydlení až po jedinečné počiny designérů a architektů.