Diamanty | 7.3.2024 | Marek Zelený

Lab grown diamanty září na červeném koberci i mezi mladými generacemi

Ve světě, kde se udržitelnost a etické získávání zdrojů stávají stále důležitější, se v diamantovém průmyslu objevuje nový trend. Diamanty pěstované v laboratoři, známé také jako lab grown diamanty, získávají na popularitě zejména mezi celebritami i mladší generací. Vzestup diamantů vypěstovaných v laboratoři představuje významný posun v klenotnickém průmyslu.

Diamanty laboratorního původu neboli lab grown diamonds představují bez nadsázky novou éru diamantových šperků. Na začátek je třeba zdůraznit, že jde o pravé diamanty, které se ve většině parametrů naprosto shodují s těmi přírodními: mají stejné složení, tvrdost i další fyzikální a optické vlastnosti. Rozdíl bychom nepoznali na první pohled, dokonce ani pod lupou, jejich původ může odhalit pouze zkušený gemolog v laboratorních podmínkách. Co se kvality týče, diamanty vypěstované v laboratoři mohou být vytvořeny s méně nečistotami a vadami než mnoho těžených diamantů. Je to proto, že prostředí laboratorně lze řídit tak, aby se eliminovala přítomnost nežádoucích prvků.

Tradiční diamanty těžené přírodní cestou jsou dlouhodobě považovány za symbol luxusu, elegance a společenské prestiže. Jejich vzácnost, unikátní estetické vlastnosti a složitý proces jejich získávání se samozřejmě odráží nejen ve vysoké ceně, ale také v jedinečnosti šperků, které zdobí. Zatímco těžené diamanty vznikají přirozeně v průběhu milionů let pod zemským povrchem, v laboratoři vznikají diamanty během týdnů či měsíců.

Pro lab grown diamanty naopak hovoří fakt, že rozdíl v ceně roste úměrně s velikostí kamene. „Zatímco ještě před několika lety byla cena lab grown diamantů ‚jen‘ o 20–30 % nižší, dnes už se diamanty laboratorního původu prodávají o 70–90 % levněji než přírodní diamanty stejné kvality,” říká Jarmila Slívová, majitelka značky KLENOTA, která zaznamenává výrazný nárůst zájmu o laboratorně vyrobené diamanty i mezi českými zákazníky.

Zákazníci, kteří tak chtějí diamantový šperk pro běžné nošení, ne jako investici, a dříve pro ně byl prsten s půlkarátovým nebo karátovým diamantem zcela nedostupný, nyní volí právě laboratorní diamant. Tento trend se projevuje i ve svatebním průmyslu, kde lab grown diamanty začaly postupně zaplavovat trh. Najdete je ve snubních i zásnubních prstenech světových značek.

Generace mileniálů není pouhými pasivními konzumenty, ale aktivními tvůrci změn. Vyrůstají v éře technologií a informačního věku, což jim dává lepší povědomí o dopadech svých rozhodnutí na planetu a společnost. Jsou mnohem více zainteresováni otázkami udržitelnosti a etiky než generace před nimi.

Chtějí podporovat produkty a značky, které nejen reflektují jejich hodnoty, ale také přinášejí inovativní řešení pro budoucnost. A v tomto ohledu se ukazují šperky s lab grown diamanty jako skvělá volba. Tyto diamanty nejsou pouze cenově dostupnější, ale také podporují moderní technologie a minimalizují negativní dopady na životní prostředí. Tento dvojitý efekt – estetika spojená s udržitelností – je přesně tím, co mileniálové hledají ve svých nákupních rozhodnutích.

Ve světě už jsou diamanty vytvořené v laboratoři celkem známé. Jako o udržitelnou variantu luxusu se o ně začínají zajímat i Češi. Vzestupnému trendu pomáhají i světové celebrity zvučných jmen, mnozí z nich jsou ekologičtí aktivisté a obhájci lidských práv. Například herec Leonardo DiCaprio, který vývoj lab grown diamantů finančně podporuje. Stejně tak hvězdy jako Emma Watson, Miley Cyrus, Rihanna, Lady Gaga, Billie Eilish a další jsou jasnými příklady toho, že diamanty mají silnou pozici i v Hollywoodu.

Udržitelnost, etičnost a inovace se stávají klíčovými hodnotami nejen v průmyslu módy, ale i v oblasti luxusních šperků. Lab grown diamanty nejsou jen symboly bohatství a elegance, ale také demokratizují luxus a otevírají cestu pro nové trendy ve světě módy a šperkařství. Nabízejí širokou škálu možností pro personalizaci a moderní a originální design, přizpůsobený individuálnímu vkusu a preferencím zákazníků. To, co začalo jako malý trend, se tak postupně stává běžnou záležitostí.

Související články
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Copyright © RF-Hobby.cz
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz